Støbning af Betongulv (Flydebeton).

Hej.

Jeg er en smule i tvivl : Jeg har gravet ud i mine stuer (75kvm), og styrolit-isoleret (300mm) på afrettet sand. Og lavet kantisolering.

Og Rionet+varmeslanger.

Så langt så godt - altså klar til beton (flydebeton, der pumpes ind, tænker jeg : 15 - 20 meter fra indkørsel->rum) : MEN hvormange mand kræver dette, når der kommer beton ? Er det svært at håndtere (12-13cm tykkelse) ? Forslag til Betonleverandør (Østjylland) ?




/ Raz100.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har lige lave 55 m2 på den måde, vi var 3 mand, 2 der havde prøvet det mange gange før, og mig :-). Der blev gået til den men det tog kun lidt over en time, så lå gulvet der. Måske kan du vurdere ud fra det.

Den med 1 - 2 der har prøvet det før er en rigtig god ide. Det er bare et stort arbejde bagefter hvis det ikke ligger ordentlig. Det er måske der man skal leje en lokal murer til at hjælpe en dag. 

Måske har der været en del forberedelser med afsætning af højder f.eks. inden betonbilen var der perhans ? 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Vi var to mand her også (til 99kvm), manden der kom med pumpe kanonen dirigerede, og som han sagde "Når betonen først flyder, så parere I bare ordre, også hvis jeg råber lidt højt!" Vi sagde bare javel! For vi havde ikke prøvet det før, men resultatet blev super godt, der skulle rettes lidt i badeværelset efterfølgende, fordi det var svært at komme til med jutterne. Det vigtigste er at jutte flere gange på hvert led, også selv om det hele ser perfekt ud, så giv det lige en ekstra gang, det betaler sig i sidste ende..


Mvh

Morten

De eneste forberedelser var at de satte en rotationslaser op og specielt i starten målte grundigt at betonen lå i den rigtige højde men så havde de denne tingest de "juttede" med og pludseligt lå der et super flot gulv.

rotatiomslaser rigtig god ting, og den man "jutter" med er i bund og grund et stykke 110 mm kloakrør spændt på¨et kosteskaft.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis