Højt skue med ekstra opbevaring plads - idefase

Hej LDS

Går i tankerne at bygge et skur til opbevaring af sager og som hobby rum. Ved at ligge en plan for hvordan det skal gå til.

Har tegnet nederstående groft.

  1. skelettet er bestående af 45 x 145 mm CE24
    Er dette stærk nok til at bære konstruktionen?

  2. Væg til væg spændet er 3,91mtr
    Tag spær tænker jeg at benytte 200x45mm men kan jeg ikke nøjes med 150mm?
    Spær afstand tænker jeg 60cm. Krydsfiner 12mm.
    Eller kan jeg fint benytte OSB plader som er lidt billigere??
    http://www.ringstedspaer.dk/bjaelkespaer

  3. Højden ikke fastsat men tænker 4,2mtr - da jeg gerne vil lave et slag loft til opbevaring? men hvordan bygger jeg loftet op?
    bygger 2.5mtr fra skel så er det vel tilladt at bygge højt? eller skal man tjekke lokalplan om der noget imod det?

  4. Isolering - tænker jeg 150mm(gulv), 150mm(væg), loft 200mm imellem spær.

  5. afskaffelse af regnvand tænkte på indvendig fald for at få det til at se køn ud men er det svært at lave eller skal jeg bare lave fald til den ene side?


Hov kan admin ændre tråd navn? Højt skur med ekstra opbevaring plads - idefase


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg skal ikke kloge mig på holdbarheden, men det ser umiddelbart ok ud. Du skal dog huske skrå trækbånd i alle retninger.

Du kan jo bygge loft bjælker ind på samme måde som tagbjælker. Ja altid tjekke lokalplaner / kommunen. Det er ærgerligt at skulle rive det ned.Det er ikke spor svært at lave fald til et enkelt punkt f.eks. midtfor den ene lang side . Men der skal så være en tagbrønd og et nedløbsrør. Du lægger bare lange kiler over dine spær inden krydsfiner. De yderste skal ikke kile så meget som de midterste. Så får du fald til et punkt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Afleder enten i en faskine eller en tilslutte en tagbrønd.

Ang fald så tror jeg det lettes at lede det til den ene side og så i den side lede det til et hjørne noget ala dette men ved ikke om der er udfordringer på lang siden mpske jeg skulle samle det i midt.

Loftet tænker jeg sådan her men skal under skelet forstærkes med flere imellem eller kan kan de 145x45 med 60cm afstand godt bære? krydsfiner 15mm - loft spær er 200x45mm med 30cm afstand. 

jo skal have krydsbånd fra hjørne til hjørne eller bare skrå ned til sokkel.

Bygningsreglement (2.2.6, stk. 2, nr. 1)

Inden for 2,5 m fra skel må bygningerne ikke være højere end 2,5 m. Fra 2,5 og videre ind på grunden må højden ikke være over 1,4 x afstanden til skel mod nabo.

Dvs. står din bygning 2,5 meter fra skel mod nabo, må højden maks være 3.5 meter.

4.2 meters højde, så skal du 3 meter fra skel.

Når jeg skriver tagbrønd, så er det betegnelsen for det udløb man bruger til at tagpap skal brændes på, når man har et næsten fladt tag der skal afvendes. Begge typer fald kan anvendes men hvis sternkant skal være vandret, kan du bedre lave med fald til midten (kortere stykke)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis