Hjælp til rigtig udførelse af beton gulv med varme

Hej alle 

Jeg skal ha lavet gulvvarme i et værelse men der er et beton dæk på en 30 cm tyk også er der jord , ingen flamingo plader, jeg vil så gerne lave det så der ikke kommer fugt op og lave gulv varme også støbe og fliser, kan jeg hugge beton gulv lidt op også ligge flamingo , så det færdige gulv er således jord beton flamingo dampspære og net og varme rør også beton og fliser , eller skal jeg ha hele gulvet op så jeg er ned til jorden ? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er langt det bedste at komme længere ned. Men noget meget vigtigere det er også det letteste. At hugge 2/3 af betonpladen væk er næsten umulig. Det kan sammenlignes med at flække et stykke træ og så forvente at det er et helt lige snit. Den nederste del af betonpladen vil helt sikkert være slået i mange stykker.  

Når man hugger en beton plade i stykker hjælper det at undergrave det lidt efterhånden. Så er det lettere at hugge stykker af med f.eks. en stor forhammer.

Du skal hugge det hele op, grave ud til ca. 500 mm under gulvniveau. -  Rette bunden af med 5-8 cm vasket grus eller lecanødder.  - derpå 300 mm af den gode isolering,  - Radonspærre ( dug limes på murene og skal række mindst 50 cm ind under betonen.) Rionet med gulvvarmeslanger bundet til - 50 mm Kantisolering ved ydermure som gør til top af beton - 100 mm beton. Og så til sidst flisebelægning. 

Hvis der skal fliser på er det ikke nødvendigt med damp eller fugtspærre. Skal der trægulv over skal der være fugt spærre lige over betonen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der skal fliser på , men jeg oplevet fugt da der lå træ gulv før og jeg ved ikke om det kommer op fra undergrunden, så skal der ikke damp spærre eller bare et lag plastik på ovenpå sundolit selvom der skal fliser på toppe  

Når du får lagt 300 mm flamingo ned vil du ikke længere opleve fugt på betongulvet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis