Søger hjælp til at finde de rigtige skruer og rawplugs

Hej

Jeg ved meget lidt om skruer og rawplugs, derfor har jeg lige nogle spørgsmål :-)

Jeg sælger nogle produkter, hvortil jeg skal købe skruer og rawplugs, jeg kan sælge videre til kunderne. 

Produkt 1 er et ophæng med en bredde på 150 cm. og en vægt på cirka 3 kg. Der hænger bøjler med tøj på ophænget, så det vejer selvfølgelig, specielt hvis det er store jakker osv. i hver ende af ophænget er der et beslag, så 2 beslag i alt med 3 huller til skruer i hvert beslag. 


Produkt 2 er et tøjstativ der står på gulvet, og som er skruet fast til bagvæggen. Tøjstativet vejer cirka 12 kg, og der skal også hænge tøj på. Tøjstativet har 2 belsag hvor der er 3 huller i hvert beslag. 


Jeg sælger også nogle mindre produkter, men disse 2 er de største. Min konkurrent som sælger samme produkter som mig, bruger skruer der måler 4,8x3,8 mm. så det tænker jeg er en fin størrelse. Jeg synes godt nok ikke det lyder af meget, men måske de kan holde noget vægt trods den lille størrelse? Vil i anbefale en større størrelse skrue?

Min leverandør er AO, som har deres skruer og rawplugs her: https://ao.dk/kob-vare/vaerktoej/befaestelse-og-kemi

Jeg håber der er en venlig person der vil linke til den skrue og de rawplugs jeg skal bruge.

Jeg skal bruge rawplugs der passer til sten/beton og Gips. Jeg tænker det vil være bedst med en kærv som man kan bruge en stjerneskruetrækker i, da de fleste mennesker har en stjerneskruetrækker.


På forhånd tak! :-)






Frederik
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du skriver 4,8x3,8 mm, mener du så 4,8x38 mm eller 3,8x48 mm? skal skruerne være med panhoved eller til undersænkning? Har du ikke prøvet at veje stativet med tøj på, for det er det det drejer sig om. Hvor store er hullerne i de flanger du bruger. Til befæstigelse i mur og beton bruger du de dybler og bor, som er anbefalet på æsken. Dybelstørrelsen, som passer til skruen, er angivet på æsken. Til gips vægge bruger du  de specielle dybler til gips vægge f.eks. fra Expandet. De specielle dybler til gips er i typer til en eller to lag gips.


fase

En anden ting der har betydning for hvor meget dine skruer/plugs skal holde er afstanden fra bøjlestangen til væggen, altså "armens" længde for det vrid der kommer på beslaget. Længere arm, større vrid. 

Hvis du skal gøre det helt rigtigt så skal du finde nogle skruer og plugs ud fra det S. Fabrin skriver og så prøver du at sætte det op, og hænger alt det tøj på som du kan forestille dig at kan kan komme ud for og ser om det holder.

Mht. gips så findes der mange typer plugs alt efter hvor meget det skal holde og om der er ét eller tog lag gips. Det kan blive svært for dig at dække alle de muligheder, tror du bare skal koncentrere dig om at sætte op på beton.

Du kunne evt. lægge et billede op, så vi kan se stativet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis