LIP 228 Gulvspartelmasse - primer eller ej?

Jeg har et eksisterende garagegulv som er noget ujævn. Planen er at slibe gulvet, rense det, og udlægge LIP 228.

Spørgsmålet er om det er nødvendig at prime inden LIP udlægges.

Ifølge http://www.lip.dk/media/31416/spartelguide_2013_low.pdf

er det ikke nødvendig.

"Anvendes LIP 228 udendørs er primning ikke nødvendigt. I stedet mættes underlaget med vand inden udlægning"

Men vil gerne høre om andre har brugt LIP 228 til et garagegulv?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jamen garage gulv er vel ikke udendørs.?? De fraråder faktisk priming udendørs, af hensyn til forøgelse af risiko for frostsprængning. Så du skal lige vurdere fremtidig vand / sne mængder på gulv og frost risiko.

 Hvis du undlader primer vil gulvet suge vandet ud af din spartel. Det vil medføre langt kortere og ujævn bearbejdningstid, Det kan man så modvirke ved at mætte gulvet med vand. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja, jeg var netop i tvivl om en uopvarmet garage er at betragte  som udendørs eller ej.

Jeg vil gerne give det primer, men kun hvis det ikke har nogen negativ effekt.

(Der kommer ikke sne/vand derind)


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Nej netop, kun ganske lidt fra bilen og sjældent frost, så ville jeg give primer


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har snakket med Lip.

De siger at hvis der er opstigende grundfugt, så skal det ikke have primer. Ved denne kombination er der risiko for at flydespartlen ryger af.

Så jeg må lige teste om der er opstigende grundfugt. Men det er der nok, siden det er et uisoleret gulv.

Det var et godt initiativ, og deres råd skal man jo tage alvorlig. Så er det måske bedst at løse problemet ved at vande betonen, så den ikke suger vandet ud af spartel lige med det samme. Det skal vandes grundig over nogen tid, men der må ikke ligge blank vand når du starter.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også