Hvordn fjerner jeg vådrumsmembran

Hejsa

Jeg er i gang med et badeværelse og det er bestemt ikke gået efter planen. Jeg skal have lavet et polyurethan gulv. Min gulvmand har lagt noget flydemørtel (måske spartelmasse) ud på gulvet, ovenpå eksisterende klinker men med alfix vådeumsmembran smurt på fliserne. Gulvet er nu flækket og gulvmanden har brændt os af. Jeg har haft fat i flere gulvfirmaer der samstemmende siger at det er lavet er fuldstændig forkert og det skal af igen. For at spare lidt (mange) penge vil jeg nu selv brække det af. Beton belægningen skal jeg nok få af men hvordan får jeg nemmest slebet vådeumsmembranen af fliserne, hvilket skl gøres i forhold til at få en ny mand på opgaven. Må helst ikke gå igennem fliserne da der ligger el-gulvvarme. 


På forhånd tak for hjælpen

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du har fået betonlaget af og kun mangler membranen oven på fliserne så ville jeg nok brugen sådan en her: https://www.harald-nyborg.dk/p9927/...op-oe105mm 

Det burde være nemt at undgå at den kommer hele vejen gennem fliserne og skader elgulvvarmen, men husk støvmasken, og afdækning.

Jeg håber du har en god skriftlig aftale med det firma der har forvoldet sig i dit hjem. 

Når du skal brække op - hvorfor banker du ikke bare de gamle fliser af. Så har du også mindre højde og har mindre besvær med at bygge et jævt gulv op? 

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Tak for linket. 

Og som svar til det andet indlæg - jeg tør ikke gå i de gamle fliser af hensyn til gulvvarmen. Jeg ved ikke hvordan den ligger og hvor dybt osv. Den ekstra højde gør ikke så meget da rummet ved siden af også stiger lidt i højde da vi skifter fra gulvtæppe til plankegulv.


Og nej har intet skriftligt. Han ser ikke en krone det er i hvert fald 100% sikkert. Og kan jeg redde hans lort forholdsvis billigt så kan jeg komme videre. Har skriftlige tilbud fra andre liggende nu så der burde jeg ikke rende i problemer.

Husk lige at sikre korrekt vandtætning omkring afløb også. Hvad er planen der?


Elektronikteknikeren

Der er planen at det regner jeg med den nye gulvmand har styr på. Men det må jeg have en snak med ham om når vi giver geønt lys.

Mit job består umiddelbart kun i at pille betonlaget af og få det vådrumssikring af fliserne igen. Det halverer min pris på gulvet selv at ordne det. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hvis i ikke har en skriftlig aftale og du nægter betaling, kan du komme i klemme, fordi i kan være uenig om aftalen. 

Ta' i det mindste mange gode billede af det han efterlod. 

Bedre: Afvis på forhånd alle krav, send ham billederne med og inviter ham til et stadeopgør samtidig med at du gør ham opmærksom på at det vil betyde at han accepterer at frafalde alle krav mod dig.  Hvis han kommer: skriv et protokoll, hvori i du skriver manglerne, og giv ham 5 hverdage at give skriftlig indsigelse. 

Ellers kan han finde på at sige "ja men jeg var jo ikke færdigt... han (eller konkursboforvalteren efter ham) sender sagen til inkasso og du har balladen og begyder at skrive i "jura" forum. De der konkursboadvokater kan være ret skrappe.

ps. jeg ville nu stadig ikke være bange for at tage fliserne af... Men den lader vi ligge. 


Hvor længe kan han tillade sig at blive væk og stadig sige "jamen jeg er jo ikke færdig"? Nu er der gået 5-6 uger siden han var her første og eneste gang. 15-20 opkald og det samme antal sms'er senere uden svar, så må man jo forvente han ikke kommer igen og ikke vil tage ansvar for det han lavede. Prøver vi at ringe fra nyt nummer så er han straks ved telefonen og lover han kommer næste uge. Vi blev brændt af igen i går, uden nogen form for besked fra ham. 

Men kunne man sende ham en sms hvor i der står at hvis han ikke kommer og brækker gulvet op igen, så får jeg andre til det på hans regning. Eller laver selv en regning fra mit eget cvr nr for arbejdstimer? Det er utroligt man som kunde kan og skal acceptere sjusk på denne måde. For groft sagt er han jo smuttet og vi hverken ser eller hører fra ham igen medmindre der kommer en regning lige pludselig

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også