Pizza-ovn

Hej jeg agter at bygge en pizzaovn, men er ret grøn på gør-det-selv området.


Jeg tænker at bygge kuplen på ovnen op omkring en træningsbold præcis som i videon her: pizzaovn

Hvilke materiale kan tænkes at bruges til dette? Jeg er usikker på hvordan de materialer han bruger i videoen oversættes og hvorvidt de kan findes i danske byggemarkeder. 

Afsluttende er jeg usikker på om almindelig opmuringsmørtel er ildfast, og derved kan bruges til at holde mine ildfaste sten i underlaget fast. Specielt ildfast mørtel virker utrolig dyrt af hvad jeg har kunne finde på nettet. 

På forhånd tak for gode råd!



1
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Brug skamottesten eller "ovnsten"

Der hvor du få stenene få du også mørtel. søg efter "pejsemørtel".



Har selv bygget en pizzaovn af ovnsten og med ildfast mørtel mygget op over et træskelet som jeg så brændte væk da det hele var tørt. Egentligt ret nemt, men det tager lidt tid at skære stenene til. Stenene og mørtel købte jeg hos VVS eksperten og fik en god pris fordi jeg købte mange.

Det jeg imidlertid har gjort galt er at den overfalde jeg har lavet udenpå isoleringne ikke er vejrbestadig nok, her 2 år efter den er bygget, trænger den kraftigt til renovering. Hvis jeg skulle gøre det igen ville jeg vælge noget bedre mørtel, male den, måske med kalk, og så ville jeg lave et tag over den.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også