Reparation af kølderguæv

Vi har fjernet vores gamle pejs, ogndet har gjort at der nu er hul i kældergulvet. Som I kan se på billedet er hullet ikke så stort på nuværende tidspunkt, men jeg vil gerne have fjerne det resterende lag beton, da det er 1 cm over det øvrige gulv. Kan man fjerne dette område på 1,5x1,5 m og støbe dette i niveau med resten af gulvet? 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det skulle der ikke være problemer i.

Du kan evt, med en borehammer fjerne en lag, og nøjes med at pudse gulvet op, eller bruge flydespartel.

Billedresultat for borehammer


Vi prøver igen, i morgen --

Så jeg behøve ikke at støbe gulvet? Hvor holdbart er det med flydespartel? 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det er lige så holdbart som underlaget er. Hvis underlaget giver sig så gør spartel det også. Men i dit tilfælde skal det nok holde. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for hjælpen!

Hvilken flydespartel vil I foreslå jeg bruger? 

Brugte for en del år siden noget der hed Mira købt ved XL husk du skal bruge noget hæftegrunder inden du blander nøje efter anvisningen på posen.

Men forbered dig godt det hærder op utroligt hurtigt, planlægning er fristes jeg til at sige det ½ arbejde.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også