Laminat eller massivt træ ved et spisebord?

Vi skal købe nyt spisebord, og vil gerne have et der er nemt at holde i hverdagen. Hvilken bordplade er nemmest at holde laminat eller massivt træ?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Laminat tåler at man spilder alt uden det tager farve, og alt kan tørres af igen. Laminat kræver ingen vedligeholdelse.
Træ kan hvis lakeret, malet eller olieret (evt. ludbehandlet) opnå nogenlunde den samme evne til at sky spildte sager, men vil dog kræve en hvis rutinemæssig vedligeholdelse. 

Men man bør måske også tænke på udtrykket, hvor træ i min mening har mere liv/sjæl end en spånplade med et lag plastic på. Dertil kommer at en massiv træplade kan slibes og genoverfladebehandles, hvor en laminatplade over tid bliver ridset uden samme mulighed for at forny den.
Populært sagt vil en lamineret plade over tid bare blive slidt at se på, hvor en træplade vil patinere

med 2 børn som efterhånden er vokset fra små børnsalderen har jeg kun gode ting at sige om laminat bordplader - mad, saft, tudser m.m. giver ikke varrige skader - alt kan tørres op.

bemærk dog at der er forskel på kvaliteten af laminat bordplader. nogle er lavet i billigt blød spånplade med på klisteret side liste, men andre er lavet af møbel krydsfiner - der er stor forkel i styrken og specielt hvordan kanter 'optager' normalt splid.


med 2 børn som efterhånden er vokset fra små børnsalderen har jeg kun gode ting at sige om laminat bordplader - mad, saft, tudser m.m. giver ikke varrige skader - alt kan tørres op.

bemærk dog at der er forskel på kvaliteten af laminat bordplader. nogle er lavet i billigt blød spånplade med på klisteret side liste, men andre er lavet af møbel krydsfiner - der er stor forkel i styrken og specielt hvordan kanter 'optager' normalt splid.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også