Dampspærrer eller ej

Hej Alle, håber i kan hjælpe med et lille gør det selv spørgsmål :)


- I mit køkken ligger der i øjeblikket klinker med varme i og ovenpå vil jeg så gerne have lagt et Laminat klikgulv. Jeg har allerede købt gulvet (Berry Alloc Original med allerede påmonteret "silent foam" lag under brædderne). Min plan er at afrette fliserne med noget selvnevillerende flydespartel først og derefter lægge klik gulvet ovenpå. Skal der lægges en PE Folie dampspærrer her eller er det unødvendigt når der er varme i klinkerne?


- I gangen skal der også lægges samme gulv og her er der gamle mozaik klinker men her er der ikke noget varme i. Min fremgangsmåde vil være det samme som ovenstående med at jævne gulvet ud med flydespartel og derefter lægge gulvet. Samme spørgsmål som ovenfor: Skal der en dampspærrer på her eller ej?


Håber i kan hjælpe :)


Mvh
Mark Degn Pedersen
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis der er tale om et terrændæk (gulvkonstruktion mod jord) og der er fugtfølsomme materialer i gulvbelægningen (f.eks. træmaterialer), skal der etableres en dampspærre under gulvbelægningen.

Hvad står der i monteringsanvisningen for gulvbelægningen?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også