Ideer og hjælp til terrasse som i dag er delvis i gamle sidevendte mursten

Jeg har brug for lidt ideer og eller råd til hvordan jeg lige skal få vores terrasse til at se normal ud.

Vi har lige købt hus og der er en større terrasse hvor man har inddraget en tidligere udestue i terrasse området, men i udestuen havde man gule mursten som gulv som man har malet med en eller anden maling som nu skaller af og ser skrækkelig ud og jeg ville egentlig blot gerne lægge træ på den del også, men det er der ikke plads til i afstand fra gulv til døre i højde umiddelbart og vil gerne slippe for at skulle til et giga arbejde med at fjerne alt...Findes der noget tyndt belægning man kan lægge på som kan lægges direkte (med et eller andet tyndt underlag) oven på? eller skal man pudse det hele op og 'male' det? Tænkte på nogle gulvfliser i Propenplast eller sådan noget, da de ikke er særligt høje, men hvordan skal man så få det hele jævnt... Det er fint det kommer 1-1,5 cm i niveau i forhold til det andet ude ved haven/det ydre af terrassen, behøver ikke gå i niveau jo og kan det heller ikke med mindre jeg fjerne alle sten, men det er godt nok for stort et stykke arbejde i min optik at skulle bryde alle de sten op...

Eller er der andre alternative materialer eller ideer (gerne billeder da jeg er mere visuelt forstående end håndværker ;-)), så kom glad :D

På forhånd tak.


/Mark
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til.
Jeg ville rense malingen af med en højtryksrenser, så de nøgne sten kommer frem, og så lade dem være....
Hvis det er mursten (og ikke klinker) vil frosten ødelægge dem i løbet af 1-3 år, og så skal du alligevel til det hårde arbejde med at pille dem op  
Som ny husejer er der altid 1000 ting at tage sig til, så jeg ville lade terrassen forfalde, lige så stille...og når du så om et par år har bedre tid, så tag tyren ved hornene og lav en ny terrasse fra bunden af.
Det kunne jo også være at du i løbet af årene kommer på helt andre tanker med den, og ønsker den mindre eller større    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ring efter alle du kender og udstyr dem med en almindelig greb. Nu kan I fylde en trillebør og en container med sten i et snuptag.

Hvis I er lidt forsigtige, har du grundlaget for en træterrasse, som jeg forstår du gerne vil have.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også