Smøreolie til bildøre

Jeg har hørt, at det er vigtigt, at man bruger en "god smøreolie" til bildøre hængsler m.v. Men hvad er en god smøreolie???

Jeg har hørt om nogle som bruger bilens motorolie til også at smøre dørhængsler...

Hvad er jeres holdning?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En god smøreolie til bildøre er noget helt andet end en god motorolie. Den til bildøre er ret klistret og kan ikke købes mere, mens en god motorolie er god til at opfange vand og urenheder der måtte befinde sig i krumtaphuset. Begge typer lægger en sej hinde mellem de glidende metalstykker. 

Men i mangel af en god hængselsolie bruger vi i dag de rester af ny motorolie, der tilfældigt forefindes på værkstedet og smøre lidt tiere.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

WD-40 er der ikke alverden af smørring i

Kæde spray er faktisk ganske godt, det har en god vedhæftningsevne og er vandskyende.

Jeg har brugt sådan en fra Kema



Vi prøver igen, i morgen --

Kødelige til kædesave klæber godt


 

fedt er egentligt bedre. Til ældre biler bruger man "den sidste olie"  


 

Til "den sidste olie" (Motorolie) - så er der kun een olie.. Dukchams... -den redder alt, der er afstand på..(selv når man har brændt alt motorolie af, fra Randers til Århus med proppen af..)
Til alt muligt andet -  hedder det tec7.. Vi har en bekendt, der sælger smøreolie.. men. der kunne vi ikke finde på at købe  ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Skal der noget ind i de små hængsler, på nutidens biler skal et være tyndt - jeg bruger til gengæld lidt silikonefedt på dørholderen ( den der begrænser åbning/holder døren i bestemt position) , da den med tiden kan komme med små mislyde. 

Vh. Carsten


 

Ja, jeg kan godt huske da Duckham's kom frem i DK i 67-68. Det var en fantastisk olie til Maskotter og Marinaer, de åd olie som min kone spiser flødeboller. Men den olie bragte bilerne ned "tåleligt" forbrug.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis