Tætne høj terrasse nedefra.

Jeg har en 30 m2 høj træterasse, hvor der er lagt nyatoh planker ud på bjælkelag. den er i 2,5m højde.

Jeg kunne godt tænke mig at udnytte pladsen nedenunder til opbevaring, tørre tøj mv.

Hvordan kan man lave noget vandtæt "tag" nedefra ?

Kan det overhovedet lade sig gøre ?

Jeg tænkte på at skrue nogle tagplader op, så må de holde de år de nu kan og derefter udskiftes. Vil selvf. lave et fald, og afstand fra bjælker. Men tænkte hvis de ryger ned en dag, at det er lidt farligt, de er jo tunge.

Nogle ideer ?


Thomas
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kunne vælge plast trapezplader. Den fåes jo i stor  længde, så du slipper for samlinger.


 

Det kan du sagtens - skru i den øverste bølge, og evt. med silicone omkring punktet - så finder vandet bare den naturlige vej i stedet..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Super :-) Det lyder som en nem løsning, faktisk....

Hvormeget overlap skal man egentlig lave i bredden med disse trapezplader ?



Thomas

Jeg ville lappe 2 bølger over.. men kig ellers på anbefaling fra producenten

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Og skal du korte dem af, så brug en fintandet stiksav og sav  l a n g s o m t


 

Går udfra man køber nogle specielle skruer med en slags gummiring om, som er beregnet til de trapez-plader ?

Nogle regler for skrueafstand ? Bestemmer jeg vel selv... de skal jo bare kunne holde sig selv..



Thomas
Natur skrev den 12-07-2017 10:51:03

Det kan du sagtens - skru i den øverste bølge, og evt. med silicone omkring punktet - så finder vandet bare den naturlige vej i stedet..

 Skal jeg bruge top- eller bundskruer ?



Thomas

Strengt taget - hvis du mærker op, hvor du vil jage skruen igennem, kan du nøjes med en klat fugemasse på undersiden af spær og en alm rustfri terrasseskruer nedefra. Du skruer i toppen af trapezen. Gummiringen på de originale skruer vil jo pakke på den forkerte side. Jeg ville sætte en skrue pr 5 bølger


 

Hej.

Hvis du bare montere pladerne under bjælkerne vil der ikke være fald på og derfor vil samlinger med mere blive utætte. Konstruktionen skal jo kunne afvande regnen.

 Jeg vil nok kileskærer nogle regler og montere disse til bjælkerne eller på anden vis få fald væg fra bygningen og så montere trapezpladerne herefter. 

Hilsen Martin



Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis