Kalkspalter - erfaringer?

Overvejer at få sat en kalkspalter ind i vores hus, men er usikker på virkningen  den lokale VVS pusher anbefaler en kalkspalter Magneta  


Er der noget der har denne i deres kredsløb?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

ok, havde det lidt på fornemmelsen, men ville lige høre, da der dukker flere og flere firmaer op med dette kalk-vidunder.

tak for hurtige tilbagemeldinger, det er fantastisk her i LDS.

Lidt pudsigt, jeg søgte i forummet inden jeg skrev og der kom ikke rigtig nogen emner op, men da mit indlæg havde ligget lidt, så står der pludselig "lignende indlæg" og der stod jo lige hvad jeg skulle bruge..... mystisk :-)


Ifølge "Bolius" kan man godt få en kalkspalter der virker,men de er temmelig dyre,og de vil ikke anbefale dem til ældre huse,da kalkaflejringerne der sidder indvendig i rørene efterhånden vil forsvinde,og dermed risiko for utætheder.


bh

Har godt kigget på nogle store løsninger, men de fylder som ind i pokker og ja - ca. 8-10000kr

Gamle rør er heldigvis ikke et problem  - har skiftet alle rør i huset 😇

Tror du ikke, at det er et decideret blødgørings-anlæg, som de hentyder til? De er dyre, men virker. 

Det er i øvrigt også dét der er ved at blive implementeret i stor skala hos vandværker i København. Så får hele området markant blødere vand.


Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis