Installation af lysdæmper driver mig til vanvid

Hjælp! Forsøget at installere en Leddim 200 lysdæmper. Men kan simpelthen ikke få det til at fungere. 

Min tanke var fase i L og så den til lampen i dæmper. Intet i N og N og P (bruger ikke korrespondance). 

Men... Intet... 


Mangler du materialer til dit gør-det-selv projekt, så find dine byggematerialer her.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Står ikke i vejledningen, at nullen skal tilsluttes, og de to ledninger til lampen tilsluttes de to klemmer i midten.


fase

Du skal lade ledningerne sidde, som du har sat dem.

Det du mangler er at forbinde N. Den skal bare luses ned til afbryderen nedenunder - lige som L er.

I vores verden er der en fase, den skal i nr. 5 ( den længst til højre på tegning ), så er der en tændledning til lampe, den skal i den næste Altså nr. 4. så skal lampens nul leder i nr. 2 og nulleder i installation i nr. 1. Det kan meget vel være sådan at nulleder til lampen( nr, 2 ) er forbundet i dæmper med nulleder fra inst ( nr. 1 ) Så kan du udmærket montere din lampe op på nulleder oppe i lampested. Men der skal en nulleder i nr. 1 for at det virker. 

Den eneste du kan undvære ud over det er nr. 3 P den skal bruge stil ekstern tryk hvis du vil have det til at tænde et andet sted. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det giver mening Erik! Lampens nulleder må være monteret i lampestedet - så jeg skal bare have sat nul til nr. 1, så bør det det fungere. 

Jeg prøver igen :-)

\Mikkel


Mangler du materialer til dit gør-det-selv projekt, så find dine byggematerialer her.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis