Hvor meget får man for forbedringer?

Vi har et hus, som i følge bolighed.dk er 2.25 mio værd. Søger man på huse i vores område, samme størrelse osv - så finder man også huse i det prisleje. Men så er det renoveringsprojekter - hvor der virkelig skal laves meget - i ALLE rum, og også udvendigt.

Vores er vi i gang med at renovere - vi er langt, men mangler lidt endnu. Indenvendigt er der bl.a. lavet følgende: Nye gipslofter i snart alle rum, fuldspartlede vægge med væv, nye fodpaneler og gereigter,nye stikontakter, alle gulve er slebet og lakeret. Udvendigt, er der kommet nyt tag på i betontegl, nye lægter og nyt undertag, og der er lavet ovenlys på badeværelse, samt dobbelt ovenlys i stuen. 

Køkken, bryggers og bad er vi ikke nået til.

Vi er dog ikke helt glade for området, og overvejer derfor at sælge. Men hvad skal man forvente at kunne sælge til? Vi må da kunne få lidt mere, end et tilsvarende, som slet ikke er renoveret i mange år?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man burde jo kunne få lidt mere, dog er det ofte sådan at man ikke henter de penge hjem man har brugt på en renovering.

Til gengæld er det oftere nemmere at sælge huset, når det er renoveret.

Nu er du jo ikke nået til køkken og bad, men her kan det især være svært at hente pengene hjem, hvis man har brugt mange penge her, det er jo langtfra sikkert at evt købere synes om stilen,-.-


Vi prøver igen, i morgen --

Meget af det, har vi lavet selv. Så der er ikke brugt voldsomme summer på det. Dog havde vi håndværkere til taget, så det kostede en del.. Men burde man ikke kunne få 2.4-2.5 måske? Eller er det ønsketænkning?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Du kan jo kontakte en ejendomsmægler for en uforpligtende vurdering, men vælg et anerkendt firma, så de ikke bare slynger en for høj pris ud, for at få dig "på krogen"

Men du har jo også en del udgifter i forbindelse med salg, og køb af et andet hus.


Vi prøver igen, i morgen --

Ja det er jo det. Dem skulle vi gerne have dækket i prisforskellen - vi har nemlig ikke anden udbetaling, end friværdien i huset.

Man siger, at materialer mister halvdelen af værdien i det øjeblik, de kommer inden for døren. Så hvis du har brug 4-500.000 på materialer, kan du måske opnå den værdistigning du håber.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Det med at kontakte en mægler kan selvfølgelig give dig en ide om hvor dit ligger sådan rent prismæssigt, dog skal du være opmærksom på at de jo tager salær af udbudsprisen og ikke det huset rent faktisk sælges til, hvilket i min verden er bondefangeri  
Det er jo ikke noget problem at sige at dit hus er 3mill. værd (og dermed sikre sig selv et stort salær), men det hjælper jo ikke dig, når du så ikke får huset solgt  

Men generelt så får man ikke kr. for kr. den udgift hjem man har brugt på forbedringer. Men det hjælper selvfølgelig med til at sælge huset, at det står snor lige, fremfor "et rustikt hus med charme"  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Kontakt e mægler og få dem til at komme med input.

Vær lidt på vagt "Ejendomsmæglere" er være end de mest rodne bilsælgere.
de vil rigtig gerne have en kontrakt da salgs emner ofte er deres virkelige begrænsning. 

Umiddelbart vil et gæt være at du få 2/3 af din investering retur. Men det er en investering inkl. betalt håndværker.

Så skal du købe arbejdet så lad være.
Kan du lave det selv så måske.

vil du have et mere rigtig billed af hvad dit hus er værd, så kontakter du banken, og beder om en vurdering for en evt omlægning af lånet.. det koster så vidt jeg husker 500 kr, også sender de en ejendomsmægler ud. forskellen her er at ejendomsmægleren sætter prisen på det han rent faktisk forventer huset kan sælges for.

det er svært at prissætte et hus, jeg tror dog ikke en meter på div online vurderinger, de kigger stort kun på størrelsen at huset/grunden og placering, og hvad andre huse er solgt for samt står til salg for i nærheden.. og det kan man ikke bruge til meget.

De huse som bliver solgt hurtigt og til den bedste pris, er dem som giver flest folk det de gerne vil have.

placering er vigtigt, og det der betyder mest for værdien, for børnefamilier, (som oftest er dem der køber huse) betyder vuggestue/børnehave samt skole rigtig meget, og de villige til at betale en del mere for huset hvis det ligger tæt på en god skole hvor man ikke skal krydse større veje, langt fra motorveje, togbaner,  grisestalde, rockerborge, belastede kvartere osv. dvs alt der larmer, lugter eller giver utryghed, også giver det sig selv huse der ligger der hvor der er flere tilflyttere end fraflyttere også tiltrækker flest mennesker :)

Efter det kommer grunden/husets størrelse, samt indretning, et hus på 150 kvm med dårlig indretning, få værelser og kun et badeværelse kan være billigere end et på 130 kvm med en bedre planløsning 3-4 værelser og 2 badeværelser. 

I bund og grund skal du spørge dig selv, ville den typiske køber være interesseret i mit hus, og den typiske køber er par mellem 25-45 med 1-2 børn.

jeg har lige kigget på den der bolighed, den er ikke 5 potter pis værd.. jeg søgte på min vej, og den tager slet ikke med i beregningen at vores hus ligger 6 meter fra jernbanen, og huse længere nede af vejen ligger 200 meter fra jernbanen, prisen står til det samme hvis størrelsen er den samme, så den kigger udelukkende på størrelse og område priser, mit hus er mindst 300000 kr mindre værd pga, jernbanen i haven, det genere dog ikke mig, der er grunden til vi havde råd til at købe det til at starte med

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også