Indvendig isolering af gasbetonhus

Jeg skal forhåbentlig igang med det her projekt, som består af renovering af et gasbeton/letbeton hus..

Den nuværende væg/facade er bestående af hele blokke, uden hulmur eller lign. Tanken er at flå alt indmad ud af huset, 300 mm flamingo, 12-14 cm betongulv med varme og armering, 100-150 mm isolering og så rejse 75-100 mm letbeton indvendig, jeg er med på at der skal "bindere" imellem for og bagvæg, men dampspærre, skal ligge på den varme side af isoleringen, altså imellem isolering og den nye væg... men men, hvordan bliver den fastgjort? Eller er jeg helt forkert på dem?

Vh. 

Jan B


Jeg graver aldrig kælder ud i håndkraft igen.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du overvejet en udvendig isolering, indvendig isolering æder en masse plads.-.


Vi prøver igen, i morgen --

Ja det har jeg, prisen er relativ høj, hvis man skal ha udvendig "bats" og pudset facaden op med armering osv. Og det er vist ikke umiddelbart et "GDS" projekt, og jeg er ikke meget for en facade med ivarplank eller lign..



Jeg graver aldrig kælder ud i håndkraft igen.

Der plejer ikke at være dampspærre i hulmur hvis man har letbeton indvendig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 22-06-2017 22:14:38

Der plejer ikke at være dampspærre i hulmur hvis man har letbeton indvendig.

 Se, så løser det jo lidt sig selv..👍


Jeg graver aldrig kælder ud i håndkraft igen.

Jeg vil foreslå at lave en gipsvæg indvendig for at spare lidt plads. Så får du også et "skelet" til at sætte din dampspærre fast på. Hvis du vil isolere med 150 mm, kan du placere din dampspærre 50 mm inde i isoleringen.

Det er meget vigtigt at du får din nuværende indvendige væg renset helt af for maling og tapet, inden du lukker den til. Det skal gøres for at undgå skimmelsvamp.


Søren O
Annonce

OG alle elinstallationer m.m. skal flyttes 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Gipsvæggen er også en løsning, men det ville jeg helst undgå.. alle installationer bliver lavet fra bunden..👍


Jeg graver aldrig kælder ud i håndkraft igen.

Jeg kan ikke forstå at du skriver at udvendig isolering og netpuds ikke er gds opgave. Det mener jeg da i høj grad det er. Os der har allergi overfor regninger med arbejdsløn på  , vil da gå i gang med sådan en opgave også. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 23-06-2017 23:08:53

Jeg kan ikke forstå at du skriver at udvendig isolering og netpuds ikke er gds opgave. Det mener jeg da i høj grad det er. Os der har allergi overfor regninger med arbejdsløn på  , vil da gå i gang med sådan en opgave også. 

 Jeg synes ihvertfald at det er en af de lidt mere avancerede... Men det er vel ligeså meget, fordi det noget nyt..🙈


Jeg graver aldrig kælder ud i håndkraft igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også