Dårlig fuger mursten

Er lidt ked af mine fuger som næsten alle er med små revner i. Huset er fra 30erne af. Det er masvie sten og ikke frost springt trods revner 

Jeg er ved at krasse ud hvor de er revnede  men de smuldre ikke lige frem . Men ud over de små revneer er det fast og tørt inde bag ved. 

Jeres anbefaling ?? 

Skifte Alle fuger , kun skifte de revnede eller

Kunne Man nøjes med at sækkeskurer huset eller er der kun den lange vej :/ 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Fugerne vil jeg ikke gøre mig til dommer over, men umiddelbart ville jeg leve med dem som de er nu, og kan man ikke det, så er det en om fugning, helt eller delvis, alt afhængig af hvor meget revne der er i området.

Sækkeskuring, vandskuring osv er ikke noget man bør gøre ved så pænt murværk som du har.

Det er smukke patinerede sten med sjæl og liv.

Pudser, sækkeskurer du, eller lignende, så har du sikret dig evigt maler arbejde og vedligeholdelse.... Huset har nu stået i 80-90 år uden nogen vedligeholdelse af muren... Faktisk ret godt gået, så byt ikke den status om med en evig truende maler weekend :-)



MVH Njord

Det der - er jo bare et pænt patineret hus.. hvorfor ødelægge det? (som du åbenbart er i gang med)..
Og som @njord skriver - til evig vedligeholdelse fremover :-(

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg er nu også mest til at beholde de fine sten, elsker gammelt håndværk. Har af samme grund fået fat i gengsbrugssten af samme type ler. Tidligere ejer har  nemlig muret vindue til med alm rødesten, Det skal laves om .. vedligeholdelse skal jo til , bare i hvilken grad af det er spild

åhh tak - der gjorde du mig meget glad..:-)

- jeg synes det er så synd, når man absolut skal ødelægge gode materialer, fordi det skal se moderne ud.. og efter et par år taber man pusten - og det kommer til at ligne l...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også