Fliser under vinuesrammer, udvendig

Kære venner.


I vores nye gamle hus, udskifter vi de fleste vinduer, men der vil dog stadig være 4 "gamle" nyere vinduer tilbage. Jf. vedhæftede billeder har de sådanne ret grimme brune fliser under rammen. Dem kan jeg ikke lide. Hvilke muligheder er der for at ordne disse. Jeg påtænker flg og andre råd modtages gerne. Bemærk, at huset er hvidt og de nye vinduer er sorte og de 4 gamle vil også blive malet sort.


Muligheder:

- Male fliserne sort, men fliserne forbliver stadig ikke pæne

- Udskifte fliserne med sort skifer. Er det en enkelt udskiftning og man skal vel ikke have hele vinduet ud og det bliver tæt ikke?

- Udskifte fliserne til alulister, men de bliver vel ret bastante/store?

- Fjerne fliserne og "skære"/fræse hældning i muren og male? Ved ikke om man kan fræse uden at udtage eller skade vinduet?


På forhånd tak!





kh. hilsen Mr. GDS 0
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville skifte til en skiferplade.... og ja det bliver tæt og nej du skal ikke have vinduet ud for at skifte til en skiferplade

OK, men de nye vinduer forventer vi ikke at give skifer-plader. De har egen druptud og vil så hvile på en skrå vægkant uden skiferplader.

BTW ift. skiferløsningen. Dvs. jeg skal banke de nuværende filser væk, spartle op og skære ud i skifter-plader og mure / lime dem til? også silikone-fuge i siderne?



kh. hilsen Mr. GDS 0
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

De gamle fliser hugges af, og du behøver ikke at spartle op. Der blandes noget mørtel, cement og vand i for 8 : 1  mørtel / cement. Det lægges i passende lag på mur/ rester af mørtel og din skifferplade lægges på. Den trykkes og skubbes frem og tilbage indtil den er på plads. Falder der lidt overskudsmørtel ud under er det helt ok.                                                                                  

Det er kun op under vinduet du skal have tætnet med silicone fuge. 

Jeg ville nu forsøge at lave de gamle vindues bundstykker noget lignende de nye.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Takker Erik, Jeg synes dog, at det er elegant uden plader/sålbænke.... 


Jeg har iøvrigt googlet de her færdiglaverede plader hos Silvan. De ser ret billige ud. og kan vel skæres til i bredden....: https://www.silvan.dk/solid-saalbae...GQod7HsNjQ 



kh. hilsen Mr. GDS 0

Det er jo det samme. Der står netop at det er skiffer. Du kan skære dem med en vinkelsliber med diamant skæreskive, det samme som til fliser. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også