kan jeg lave nyt gulvafløb selv

hey boys. skulle igang med at lave lillebrors badeværelse i dag og havde tænkt at fjerne fliser fra vægge men beholde gulv fliserne fordi de sidder rigtig godt fast. troede så at afløbet var ligesom mit eget hvor jeg bare kunne banke overdelen løs og smide en ny overdel i og sørge for at den flugtede med fliserne. men det var desværre ikke ligetil fordi det er noget gammelt skidt som der er blevet lappet på med noget sort gummi stads.  mit spørgsmål er om nogle kender til de her gulvafløb og om jeg kan banke det op og hvilke muligheder jeg har for at sætte et nyt afløb i. 


der grå man ser i kanterne er ikke beton men metal. størrelsen på hullet i afløbet er ca  35mm 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det er ca 10cm dybt 

har nu været igang igen. har fået fjernet alt det gamle sorte stads og kan nu se at det er vandlåsen de har prøvet at fastgøre.  har løsnet vandlåsen men kan simpelthen ikke få den op. er der nogen der ved om de er til at få op eller skal det hele virkeligt hugges op. 


afløbet ser ellers fint ud. lidt beskidt men fint. vandlåsen er ca 30cm dyb.


,Hvis gulvet ikke skal brækkes op, hvorfor vil du så lave om på afløbet? Behold det som det er, med mindre der er noget du mener, skal laves om.


fase

fordi vandlåsen ikke er god. og så tænkte vi at forhøje afløbet fordi der skal nyt gulv på. 

Ja det virker men vandlåsen virker ikke. gummi ringen er ødelagt. forige ejer har så forsøgt at fastgøre vandlåsen med noget klæbemasse. klæbe massen er nu fjernet og vandlåsen er nu fri men den kan ikke hives op. så tænkte om det kan være en form for indbygget vandlås som kun kan fjernes hvis hele afløbet fjernes. 

Du bliver nok nødt til at hugge afløbsskålen fri for at komme til vandlåsen.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis