Er bedste enkeltmandsstige en hejsestige?

Jeg bliver nødt til at investere i en stige til huset, så jeg kan komme op i højde til første sal og tagudhæng der omkring. Nu er det til privat brug, så jeg er ikke hæmmet af fem-meters regel. Slet ikke når man bor på landet hvor loven jo ikke gælder :-) 

Er en hejsestige ikke den smarteste at vælge, så man også kan slå stigen ud når man er alene?


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har købt et lille rullestillads, da jeg ikke synes at merprisen var noget og snakke om i forhold til komforten ved at arbejde på et stillads fremfor en stige.
Men en hejsestige er tungere end en almindelig skydestige, og det skal jo med i overvejelserne i forhold til hvor den skal opbevares, og hvor langt den skal "slæbes" for at blive brugt.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Du kan købe en wienerstige, hvor benene kan forlænges, og selve stigen kan foldes yd til en almindelig stige. Den, jeg har adgang til, er af aluminium og vist nok købt i Aldi. Prøv at søge på ZARGES.


fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

En skydestige med den brede for forneden er det bedste til prisen. Den Fabrin henviser til hedder vist også montage stige


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har en 10 meters skydestige, med god bred fod i bunden. 

Jeg har så endvidere lavet så man kan banke en hegnspæl i et lille beslag, så man sikker på den ikke skrider.

Jeg har også en hejsestige, på 8 meter, men den bliver næsten aldrig hevet frem, da den er alt for tung.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Tak for jeres svar. 

Jeg undrer mig over hvorfor hejsestigen er nævneværdigt tungere end en skydestige. Har hejsestigen ikke blot en snor, et hjul samt lidt andre låse-greb, sammenlignet med en skydestige?

En hejsestige er bare et andet ord for skydestige. "Hejsestigen" kan man skyde ud, når stigen er rejst op, så stigen kan skydes ud, og for den sags skyld også ind igen, når man står på jorden. De moderne skydestiger af aluminium uden hejs skal trækkes ud til ønsket længde inden de rejses op.


fase

jeg købte for år tilbage 2 sæt af er billigt 'stige stillads' dvs hver sæt består af 2 sektioner som man enten kan sætte sammen til en stige på 4,5 meter eller med de medfølgende stænger og ståplade lave om til et stilads - forneden er nogle fødder på 100 cm således at det står stabilt.

når man har 2 sæt og tilpasser dem lidt, så kan man faktisk bygge et stilads som når op i 4 meters ståhøjde - her står man bekvemt f.eks. med en spand maling - når stiladset er så højt så sætter jeg noget tungt på føderne så der ikke er risiko for at det kan vælte.

hcis det bare er for at komme op i et træ og skære en gren af så kan jeg godt finde på blot at bruge som stige.

jeg gav 1000 kr/stk på tilbud..og har været veldig tilfreds med mulighedden for stilads.

En hejsestige forbinder jeg med, at den kan trækkes ud med "snoretræk"



Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også