Vedr. elrapport: er dette et problem?

Hej,

Vi står og skal have lavet en elrapport, da vi skal sælge vores hus.

Vi har nogle af disse stikkontakter ved fodpanelerne:


Er det noget der vil blive bemærket i en elrapport?

/amkleist

34 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

jeg mener ikke de må side så tæt på gulvet, du kan evt skifte dem til de her.


Måske det er nok at udskifte den nederste til et blænddæksel?


Vi prøver igen, i morgen --

De skal være placeret min 50 mm og færdig gulv dette r af hensyn til at der så indgåes evt vand fra gulvvask og direkte "slag/stød/bump" fra f.eks en støvsuger 

Jeg skrev mener, da jeg kun har det fra da jeg i 1996 byggede om, og ville lave det som på dine billeder, men fik at vide at en elektriker at det var ulovligt.



Vi prøver igen, i morgen --

Igen: Har du en reference til stærkstrømsbekendtgørelsen hvori det står? - jeg kan nemlig ikke selv finde noget om det.

mfrost skrev den 06-06-2017 14:28:09

De skal være placeret min 50 mm og færdig gulv dette r af hensyn til at der så indgåes evt vand fra gulvvask og direkte "slag/stød/bump" fra f.eks en støvsuger 

 

Annonce

Jeg kan ikke finde noget om det i stærkstrømsbekendtgørelsen - derfor er jeg lidt kritisk overfor at udskifte dem. 

je_ns skrev den 06-06-2017 14:35:48

Jeg skrev mener, da jeg kun har det fra da jeg i 1996 byggede om, og ville lave det som på dine billeder, men fik at vide at en elektriker at det var ulovligt.


 

Afstanden til gulv skal min. Være 50mm

Disse kontakter får du en K2 eller K3 for, da de ikke er lovlige. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Igen igen: Har du en reference til stærkstrømsbekendtgørelsen hvori det står?

Wezio skrev den 06-06-2017 16:11:13

Afstanden til gulv skal min. Være 50mm

Disse kontakter får du en K2 eller K3 for, da de ikke er lovlige. 

 

3 uafhængige har nu sagt det ikke går, er det ikke nok?


 

Vi har haft en elektriker ude og lave de stikkontakter for nogle år siden. Forleden havde vi en elektriker ude i vores hus, fordi vi gerne ville gennemgå evt. problemer i en elrapport - da vi skal sælge vores hus. Her påpege elektrikeren så disse stikkontakter. Jeg har så snakket med tre kollegaer, med elektriker baggrund, og ingen af dem mener at det der er lavet er et problem.

Derfor vil jeg gerne se sort på hvidt hvor det står .

Paddington skrev den 06-06-2017 16:16:50

3 uafhængige har nu sagt det ikke går, er det ikke nok?

 

Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis