Inddækning over garderobeskab - hvordan?

Jeg har stillet nogle Ikea Pax skabe op. Afstanden til loftet er ca. 24 cm.

Jeg vil gerne undgå at der kommer til at ligge støv oven på skabene - derfor vil jeg købe noget træ i samme finish som skabet og lave en inddækning mellem skab og loft.

  1. Hvordan konstruerer jeg nemmeste det?
  2. Er der et bedre alternativ hvor jeg i stedet kan anvende pladsen til noget opbevaring?


På forhånd tak



 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Normalt skruer / sømmer man en liste eller et bræt på loftet og lige sådan oven på skabet. Så kan der sættes melamin plader på med dykkere. Hvis der ikke  findes præcis samme nuance skal du nok lave noget helt andet f.eks. så det matcher med loftet. 

Til opbevaring er det nok for højt oppe. Der er en tendens til at det der kommer derop, lige så godt kunne smides ud med det samme. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Vi har funden nogle opbevaringsbokse med låg, så bliver tingene i boxen ikke støvede. Det er jo fint til ting der sjældent er i brug, eks julepynten   

Ikea har i forskellige størrelser og farver.   BOKS


Vi prøver igen, i morgen --

 Mange tak for de gode svar. Jeg tror jeg forsøger at bygge en melamininddækning



 

Du kan få pladerne savet på mål i byggemarkedet det koster ikke alverden, og mener endda det er gratis i Bauhaus.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Hvis du får dem savet på mål, så kræver det, at afstanden mellem loft og skab er den samme over hele afstanden, hvilket langt fra altid er tilfældet, så mål den nøjagtige afstand i begge sider og på midten.


Tak for input. 

Har lige snakket med bauhaus. De skal have 20 kr pr snit - tror bare jeg finder min gamle rundsav frem


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis