Anbefal søgefjeder? Kan ikke få den om hjørne på flexrør..

Hej, er ved at forsøge at få en søgefjeder igennem et 16mm flexrør. Flexrøret kører op igennem væggen, henover nedsænket loft, og ned af væg igen. Jeg har fået den op til første buk. Problemet er at jeg ikke kan få den om hjørnet. Har prøvet 100 gange frem og tilbage uden jeg har fået den til at passere.

Gode råd? Eller er der bare nogle søgefjedre der er bedre end andre til denne mission?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det er noget billigt flexrør som er meget ujævnt inden i, og der er skarpe knæk, er det tæt på umuligt.

Du kan prøve at trække en snor i gennem røret først, og så bruge den til at trække søgefjederenen igennem. Snorer får du frem ved hjælp af en støvsuger, som du bruger til at suge den igennem.

Nu ved jeg naturligvis ikke hvilke 16 mm flexrør der er brugt. Men jeg gætter på nogen fra Harald skrald ell. lign. De er meget tynde og har netop tendens til at lave skarpe hjørner. 

Jeg skulle engang lave installation i et sommerhus. Jeg var gået tør for de gode, så det blev en kasse fra Harald. Jeg har ellers aldrig problemer, men jeg måtte pille huset fra hinanden 3 steder for at få ledninger trukket i. 

Nylon søgefjeder har 2 forskellige ender, og ved at hugge frem og tilbage kan det nogen gange komme i

gennem. 

Ellers må du i gang med den "hårde metode" nemlig at suge et stykke tråd igennem med støvsuger. Derefter trække en snor og så trække søgefjeder i. Ledniger smøres så med glidemiddel / opvaskesæbe. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis