Holde tørt under en træterrasse


Jeg har en bungalow med høj kælder. I første sals højde er der bygget en træterrasse af rillede hårdtræsbrædder for 12 år siden. Man har forsøgt at lægge noget isolerbånd mellem brædderne for at tvinge regnvandet til at løbe ud over siden af terrassen i stedet for ned mellem brædderne. Nu, 12 år senere kan jeg konstatere at det ikke virker mellem næste alle brædder løber vandet igennem.


Jeg er på udkik efter en måde hvorpå jeg kan "tætne" min terrasse så jeg kan anvende den dejlige plads nedenunder terrassen til et hyggeligt loungeområde. 

Gode idéer er meget velkomne!


Eksempeler 


Hus med hævet terrasse


Andet eksempel: https://www.lav-det-selv.dk/projekter/id/2063




 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det som mfrost anvise er gennemprøvet af mig i mere end 10 år. Monteret på lister,  så der er fald på. Sørg for at endekanterne er frie, så man kan spule det snavs der kommer fra oven væk, hertil kan bruges et elektrikkerrør forenden af vandslangen.

God førnøjelse



"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"

Tak for svarene mfrost og El-mek67

@El-mek67 har du nogle billeder af din konstruktion som jeg kan bruge og vise min bedre halvdel?

På forhånd tak



 

Nedlægger øvrigheden forbud imod plasttagsløsningen.  Så kunne en mulighed være at fuge med tec7, eller sikaflex 291, så kommer det til at fremstå som et skibsdæk, du skal bruge noget fugebagstop.-.


Vi prøver igen, i morgen --
@El-mek67 har du nogle billeder af din konstruktion?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis