Manglende gnist på Honda CGV160 motor på plæneklipperen.

Hej med jer.


Jeg har mistet gnisten på min Honda CGV 160 motor. Den sidder på min plæneklipper og har tjent mit helt udne problemer i rigtig mange år..

Men i dag havde den et par udsættere, helt klart manglende tænding / kortslutning.

Og efter et kort stop kunne jeg ikke starte den igen.

Af med tændrøret og jo, der er ikke nogen tænding på den....


Nogen der har erfaringer for hvordan man evt kan fixe det??

Eller skal jeg virkelig ud for at købe mig en ny klipper......


På forhånd tak for hjælpen


MVH Njord
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du prøvet med et nyt tændrør?

Samt tjekket samt stopkontakten ikke er kortsluttet.



Vi prøver igen, i morgen --

Mener at der sidder en "stopkontakt" på motoren som aktiveres af gaskablet når du tager al gassen af motoren. Mener at der sidder en lille ledning med et stik som kan tages af.


Søren O

Jeg har for mange år siden skiftet håndtaget på klipperen, og er ret sikker på der kun stoppes med friktionsbremsen.

Faktisk er der slet ikke noget gashåndtag, og har aldrig været.... der er kun en choker til brug ved start, og ellers er det med fast gas.


MVH Njord

Ud over sikkerheds bremsen, så er der kun et håndtag til at koble fremtrækket til og fra med. Ud over dette er der kun startsnoren der er ført op på styret.

Er lidt blank på hvad der har stoppet motoren, og specielt så pludseligt.... ender nok desværre med jeg må købe en ny klipper...


MVH Njord
Annonce

Så starter motoren igen...

Der sidder en stop inde under kappen, eller faktisk i en udskæring i kappen.

Efter at have pillet ledningen af, var der gnist igen.. problemet er kun når man så skal stoppe.... Så skal ledningen sættes på igen med en tang.. ikke smart... Fandt dog ud af at med ledningen halvt monteret (6,3mm spadestik) så kan man både starte og stoppe.. uholdbart i længden, så enten en udskiftning af kontakten, eller en ekstra der monteres på ledningen og placeres et eller andet sted :-)

Eneste problem nu er at den en af stagene til kappen løber rundt og jeg derfor ikke kan løsne møtrikken.. men det må der jo arbejdes på....



MVH Njord

Dejligt du fik gang i "dyret" igen    


Vi prøver igen, i morgen --

Har nu rykket toppen af igen... måtte save en møtrik op da stagbolten drejede med... nu ved jeg så at jeg bare kunne have skruet stagbolten helt op... men en sAkive og møtrik får det jo samlet igen....

Og kontakten fungerer sådan set også.... efter diverse kiggeri og fået styr på funktionerne... ja så kan jeg nu se det hele stammede fra den klods der er klippet på styret og fæstner yderkablets ene ende der var vippet lidt ud af sin befæstigelse..... og el delen fungerede da jeg fik den klikket på plads....


Tror sgu ikke jeg havde fundet ud af hvorfor hvis ikke jeg havde hørt motoren tage udsætteren, det var helt rene manglende tændingerne..... ikke noget der døde langsomt ud osv...


Men nu er plænen klippet i gen og jeg sparede et indkøb.....

Tak for de hjælpende ord.



MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis