Pumpe på vand eller gassiden ?

Hej.

Er der nogen der kan opklare hvad der menes med om en pumpe sidder på "vand eller gassiden"?

Jeg spørger fordi min mors gasserviceabonnement, på et Valliant gasfyr, efter servicefirmaets mening, ikke dækker en fejl der er opstået på "vandsiden". - Der kommer koldt vand ind i den ene ende og varmt vant ud på den anden. Er der andre sider end "vandsiden"?

Må indrømme, at der er ved at gå mukkeri i det, men jeg vanskeligt ved at forstå at min gamle mor jævnligt bliver præsenteret for velvoksne regninger, for kørsel, timer og reservedele, oven i et i forvejen halvdyrt abonnement. Fyret er ikke mere end ca. 6 år gammelt og alligevel har det de seneste 2 år kostet ca. 5000,- at holde liv i det. Er det ikke i overkanten? Hvad betaler i andre typisk, ialt, for at vedligeholde jeres gasfyr?

mvh

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et komplet fyringsanlæg består jo af gas ledning, fyret med brænder, skorsten, og rør og radiator. Men kan argumentere med at det ikke dækker radiatorer, gulvvarme og altså cirkulationspumpe.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for indspark. Det er endt med at min mor alligevel ikke skal betale for andet end et par smådimser. Kan ikke helt regne ud hvad det egentlig var de mente, men efter at have konsulteret servicemanualen kan jeg se at cirkulationspumpen, som angiveligt er blevet efterset, sidder inden i fyrets kabinet. Uden at jeg jeg helt kan gennemskue hvordan de definerer hvad der hører med til abonnementet synes jeg det er fair nok at det falder ind under abonnementet når det lige frem er bygget sammen inden i kassen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis