Gulvvarme i rum på 11 m2

Vi har et lokale på 11 m2 som vi bruger til opbevaring af vores tøj o.a. Gulvet i rummet er ganske bestemt uisoleret (gammelt butikslokale) og rummets nuværende opvarmningskilde er en fjernvarmeradiator i det ene hjørne som dog er monteret på plastslanger.


Problemet med rummet er at vores tøj kommer til at lugte og nu vil jeg altså have problemet løst med gulvvarme og med tøj på stativer ala et walk-in-colset.


Mit spørgsmål er om der umiddelbart er nogen problemer i at hugge gulvet op og lægge gulvvarme og så tilslutte gulvarmekredsen i stedet for den lille radiator???


Kort svar imødeses så jeg kan komme videre med min ide ,-)


Hundefar

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det korte svar er: Måske.

Det lange: Når du skal lave gulvvarme skal du grave ca. 40 cm ned under færdigt gulv (30 cm isolering + 10 cm beton) og når du gør det skal du være sikker på at du ikke kommer ned under fundamentet for så kan huset få sætningsskader og i værste tilfælde styrte sammen og der er ikke nogen forsikring der vil dække sådan en skade. 

Du kan evt. grave ned på ydersiden og finde ud af hvor langt soklen er nede. I et nyere hus (efter krigen) er der nok ikke noget problem men med huse fra før krigen eller bygninger der ikke har været brugt til beboelse (stalde, udhuse mm.) kan du ikke være sikker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis