Kommentarer til projekt: Rundt spisebord

Her samles kommentarer til projektet: Rundt spisebord

Kommentarer vises både her og på projektet.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Smukt resultat fuld blus på stjernerne herfra. Bordbenene en god og rustik løsning, og der kan sidde rigtig mange omkring et sådant bord. Ideen kan måske inspirere andre til at lave et bord noget lignende.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Fin løsning med at bruge xfiner som plade, da de er meget formstabile. Personligt er jeg ikke vild med vandrørs benene, jo ideen med at bruge rør er god, men de fittings gør ikke noget godt for mig...men smag og behag er forskelligt, så det rykker ikke ved mine 5 stjerner.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for roserne. Benene har nok været min største udfordring. Har virkelig haft mange løsninger oppe at vende. Til sidst fandt jeg på at bruge vandrør, da jeg tilfældigvis så sådan en kryds-fitting på et VVS site. Løsningen var billig (få hundrede kroner) og var hurtig at lave. Personligt kan jeg gode lide det rå look. Bliver jeg en dag træt af det, kan jeg lave noget andet :-) Hvis nogen har idéer til en anden form for understel/ben - så sig endelig frem :-)
Du kunne måske beklæde dine bordben, eks. lave 8 stykker med en not som svarer til rørenes udv. Ø og lime/spænde dem på dit bord, Det kunne så måske passende være birke x finer du bruger, for at få en sammenhæng mellem bord & ben. Måske lavet i en kontrast kulør/bejdse & lakere.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det ser rigtig godt ud. Og en super ide med linoleum toppen. Jeg vil gerne se lidt mere af detaljerne i form af nærbilleder af kanten der er fræset med kopijernet.... evt også billede af jernet... Har nemlig lidt en ide om at lave en linoleum belægning, og er lidt usikker på hvordan den skæres helt flash med den underliggende plade... mvh Njord

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Njord. Tak for roserne. Jeg har opdateret galleriet med et par nærbilleder af kanten. Kopijernet havde jeg lånt, så det har jeg ikke noget billede af, men det var ganske almindeligt.
Hej Aaroe. Jeg lavede for nylig et par kommoder med korpus af 15mm krydsfiner, og der lavede jeg benene af to lag krydsfiner. Det syntes jeg egentlig blev ret pænt, så jeg kan lige sende dig et billede, hvis det skulle have interesse? :)

Super flot. Kan du sige noget om hvordan du limede linoleumet på, rullede du det med en rulle for at får det plant/rette buler ud, eller trykkede du bare med hånden? Hvordan smurte du limen på, pensel, rulle....?

Har tænkt på at lave bene i træ med det kryds under bordet og så en bladsamling med en 105 graders hældning til benene.

Hej perhans.

Tak skal du ha :-)

Det blev limet på ved at hælde lim ud på pladen, og sprede det med en 1mm tandspartel, som er beregnet til det. Limen er speciel til linoleum, og skal sætte sig lidt, inden linoleumen lægges på. Lidt lige som kontaktlim.

Jeg valgte at rulle linoleumen på pladen, og løbende sikre mig, at der ikke kom luftlommer. Jeg brugte bagsiden af en bog, til at trykke ned med. Linoleumen "bed" med det samme, så der var ikke meget fortrydelsesret, når først det havde fået kontakt med limen.

Smukt. Det bliver bare bedst, når man laver det, som man selv vil have det! 👍💪

Min største anke ved understellet er at der er ben helt ude ved kanten - næsten i hvert fald. Jeg tror jeg ville have gået efter en mere central konstruktion/søjle med stræbere ud som bæringer og fodstøtter. Sådan at hele omkredsen stod fri til at sidde ved, og man havde frihed til at rykke rundt som man ville. Det er meget svært at få lige så stabilt ved jeg godt, og kan også ende i at blive vældig klodset, så det er en udfordring.

Absolut godkendt! 😊


Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også