Kommentarer til projekt: Pantorouter eller pantograf fræser

Her samles kommentarer til projektet: Pantorouter eller pantograf fræser

Kommentarer vises både her og på projektet.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fint arbejde håber du får meget glæde af den. Fint at du laver den lidt større end tegningerne anviser.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der kan laves altmuligt på den, da det næsten kun er skabelonen der er begrænsningen, man kan bla. lave fingersamlinger, svalehals, tapper, huller og meget mere, er igang med at lave et bord til min anden overfræser og har tappet det hele sammen på Pantorouteren

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Ja en alsidig maskine det er faktisk kun brugerens fantasi og evner der begrænser hvad den kan bruges til, så meget alsidig, mangler helt klart en sådan og tegningerne har jeg jo så det er bare med at komme i gang, men har noget andet som først skal laves færdigt inden da.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Snildt fastspændings-system med de ½ svejsetænger eller hvad de hedder, godt udtænkt.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
De tænger brugte vi da jeg stod i lære i midten af firserne, så jeg købte 4 dengang og har brugt dem meget siden, bruger dem bla også på min søjleboremaskine til små emner.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Annonce
Fantastisk maskine... Sådan en må jeg få bygget mig en dag. Men tjekkede lige linket og han har mange fine tegninger.

Med venlig hilsen

Anders

Ja han er utrolig kreativ, jeg har også bygget hans boxjoint jig og det næste bliver nok en båndsav. Pantorouteren er meget alsidig da det næsten kun er skabelonen der sættes grænsen for hvad den kan. Der kan laves mange typer af samlinger, selv til jeg bruge den til at lave nogle håndtag til nogle bakker som jeg laver. Har allerede brugt den til at lave hans overfræserbord, mangler kun skufferne og bordpladen inden det er færdig.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
hvor meget har den kostet og bygge, sådan ca ? :)
18dollars for tegningerne og resten var stumper jeg havde liggende, så det var ikke det helt store.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Flot arbejde, Goldek. Håber du får benyttet maskinen en masse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis