Varmtvandsbeholder, hvor kan jeg få reservedele?

Hejsa.

Tror elektronikken i min Vølund QME 30 VVB er gået sig en tur, vandet er koldt, kontakten for 'on' lyser ikke, og trods jeg kan måle spænding med en polsøger oppe på varmelegmet, er vandet koldt.


Nå men.. er der nogen som kender en netshop side hvor jeg kan få stumper til min VVB?


Mvh.

Nicholas


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den polsøger kan du stikke skråt op hvor livremmen sidder lige ovenover, det kan du ikke bruge til måling af noget som helst. 

Du skal bruge et voltmeter for at vide om der er spænding på, og det koster vel 60-100 kr hos Harald el.lign. 

Det kan være en sikring der er sprunget,  overkogs sikring der er udløst, termostat der er i udu eller varmelegeme der mangler forbindelse igennem ( det sidste er det nok ikke når du skriver at kontrollampe ikke lyser. 




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Rigtig god ide Erik,(køb af multimeter). Dog skal man ikke købe den billige til 129 (kan ikke måle AC Amp.); men den "dyre" til 169 hos HN. Af og til er den er det på tilbud til 129. 

PS. Hvis man i forvejen er  "Fluke ejer" er det også en god ide at have et multimeter fra HN. Så har man et der kan lånes ud i en snæver vending 😀.

Mvh.

Ib.


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"

Tak for svarende.

Ja, en polsøger er absolut ikke nok, men hvad jeg har. 

Nu er jeg vant til far arbejde med fluke på arbejdet, så har pure nægtet at købe andet -det bliver en dag når jeg har råd.

det er garanteret overkogstermostaten der er gået sig en tur. men hvor kan man få fat i sådan en bandit?


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine

Vølund i Videbæk


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej igen Nicolas.

Ved ikke om du har brugsforvirringen til din VVB; men ellers er den her:

så prøv lige om den ikke bare skal resettes.

Hvis det er tilfældet er så spørgsmålet: Hvorfor er den udløst?

Det kan være thermostaten der er død; men da den er sammenbygget med overkogsikring hjælper det jo ikke meget at vide det. Prøv at dreje thermostat knappen frem og tilbage, så skulle du gerne høre den "klikke". Hvor gammel er den er den ?. Mht. til reservedele synes jeg umiddelbart det ser lidt sort ud via de normale kilder på nettet.

I øvrigt så jeg lige at den brugsanvisning jeg vedhæftede må være pænt gammel, idet den omtaler 1 års garanti; men så passer den måske til din VVB.

Mvh.

Ib


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
Annonce

En ny tilsvarende beholder koster ikke så forfærdelig meget.  https://www.vvs-eksperten.dk/voelun...dvarme-30l

Måske det er værd og overveje, om det kan betale sig og kaste for mange penge efter den gamle,    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
El-mek67 skrev den 21-05-2017 11:37:22

Hej igen Nicolas.

Ved ikke om du har brugsforvirringen til din VVB; men ellers er den her:

så prøv lige om den ikke bare skal resettes.

Hvis det er tilfældet er så spørgsmålet: Hvorfor er den udløst?

Det kan være thermostaten der er død; men da den er sammenbygget med overkogsikring hjælper det jo ikke meget at vide det. Prøv at dreje thermostat knappen frem og tilbage, så skulle du gerne høre den "klikke". Hvor gammel er den er den ?. Mht. til reservedele synes jeg umiddelbart det ser lidt sort ud via de normale kilder på nettet.

I øvrigt så jeg lige at den brugsanvisning jeg vedhæftede må være pænt gammel, idet den omtaler 1 års garanti; men så passer den måske til din VVB.

Mvh.

Ib

 Den er opsat i 2013, i min manual står der også 1 år, men det er da heldigvis ikke noget de bestemmer.

Jeg har prøvet at resette overkogstermostaten, men den kan ikke trykkes ind (går jeg ud fra den skal, da der kun er en 1x2mm åbning) selve termostat knappen klikker lystigt.

Jeg lavede en bøf da jeg satte emhætten op i vores nye køkken, og brorede ind i en fase ledning på samme gruppe som VVB'en, måske er det årsagen til den tidlige afgang af elektronikken

Nu har jeg skrevet rundt til alle muglige hvidevare shops og forespurgt reservedele. så håber jeg der er bid, for en simpel søgning på "varmvandsbeheolder reservedele" giver ingen hits

Nitter skrev den 21-05-2017 13:47:02

En ny tilsvarende beholder koster ikke så forfærdelig meget.  https://www.vvs-eksperten.dk/voelun...dvarme-30l

Måske det er værd og overveje, om det kan betale sig og kaste for mange penge efter den gamle,    

 Tanken er helt uden tæring, selv anoden ser ok ud. så hvis jeg kan slippe for at skulle bakse med en ny, og bruge 2,5K så vil jeg hellere reparere


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis