Fjerne gammel vægttavle fra billak

Hej, jeg har fjernet en gammel vægttavle men kan ikke få de sidste rester af. Overfladen er hård, meget tynd og ikke klistret. Jeg har prøvet;

  • Hårtørrer
  • WD40
  • Lampeolie
  • Sprit
  • Rensebenzin
  • 50/50 sprit og rensebenzin
  • Neglelakfjerner
  • Bremserens
  • Terpentin
  • Dårlig ånde

Alt uden effekt... Er der nogen der har et godt råd?

På forhånd tak,
Steen

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville starte med at forsøge med noget tjærefjerner. Det kan være en del hårdere ved lakken, end alt hvad du ellers har prøvet. Hvis ikke det kan tage det, vil jeg tro, at din eneste mulighed er at slibe/polere det af. Du kan eventuelt købe en "gummi sliber" til montering på en skruemaskine, der nemt vil kunne tage det.
Uanset hvad vil du skulle polere farveforskellen mellem lak der har  været udsat for elementerne og den der har været beskyttet af tal/bogstaver (såfremt det har siddet et par år selvfølgelig).

Hej, tak for jeres svar. Jeg har prøvet at polere med et Mequiars produkt til falmet lak, men det er som malingen nærmest er væk og jeg går direkte i primer. Det bliver vist nødvendigt at slibe, bruge lidt filler-primer og så male området op. Det er ikke så dramatisk som det lyder, da jeg allerede havde bestilt en spraymaling/klarlak hos forhandleren til lidt rustpletter. Men tak igen!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også