Valg af excentersliber?

Jeg skal ud og have købt mig en excentersliber til diverse hobbybrug bl.a. slibning af dørtrin, terrazzogulv, bordplade mv.


I forhold til pris, så går jeg efter noget der er value-for-money. Jeg har ingen præferencer for mærker eller lignende og i princippet jo billigere jo bedre, men kvaliteten skal være ok, så det skal nok ikke lige være den billigste fra Silvan.


Hvor synes I man får mest for pengene?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den grønne fra Bosch. F.eks. BOSCH EXCENTERSLIBER PEX300AE, som kan købes hos Harald Nyborg for 498. Jeg er i gang med den 2 af denne type. Den første holdt desværre kun i 15 år. Det var sålen som gik i stykker - ikke motoren. Den havde slebet utrolig mange møbler, gulve m.m. De nuværende har jeg haft i ca. 3 år, og den har også allerede været udsat for temmelig meget. Jeg synes, at man får meget for pengene. Samtidig er slibepapir til den ofte på tilbud i Lidl og Aldi og lign.


Kurt B. Andersen

Jeg har haft lidt forskellige excenterslibere..

Jeg har en billig en fra Aldi, som hedder topcraft eller noget i den stil, den har kørt upåklagelig i mange år, og virker stadig fint, dog er den til 125mm slibepapir.

Så købte jeg en grøn Bosch brugt, den sprang ret hurtig en tandrem inde i motoren, jeg købte en ny rem, nr 2 rem holdt heller ikke længe, så den blev kasseret.

Nu har jeg en Makita til 150 mm skiver, som den fra Bosch også var.

Makitaén køre rigtig godt, og er noget mere effektiv en de andre to jeg har prøvet.

Skulle jeg købe en billig en i dag til 125mm skiver, tror jeg det blev denne her

Link excentersliber



Vi prøver igen, i morgen --

Jeg vil også fremhæve de grønne Bosch, de vinder ofte i test rundt omkring (blandt de billige maskiner) og så kan man få reservedele til dem, har f.eks. købt ny sål til den jeg har. Min er desværre 115 mm hvilket er svært at få skiver til så vælg en 125 mm.

perhans skrev den 19-05-2017 16:12:04

Jeg vil også fremhæve de grønne Bosch, de vinder ofte i test rundt omkring (blandt de billige maskiner) og så kan man få reservedele til dem, har f.eks. købt ny sål til den jeg har. Min er desværre 115 mm hvilket er svært at få skiver til så vælg en 125 mm.

 Hvor har du købt den henne og hvad kostede den? Jeg fandt en til min bosch og den kostede mere end halvdelen af en helt ny maskine.

DanP skrev den 22-05-2017 12:01:20

 Hvor har du købt den henne og hvad kostede den? Jeg fandt en til min bosch og den kostede mere end halvdelen af en helt ny maskine. 

Så har du enten fundet maskinen til at meget bililg pris    Eller sålen til en meget høj pris   

Du kan få en ny en i bauhaus til 150Kr. Har selv haft købt en ny, da jeg ikke kunne finde ud af at behandle den gamle ordenligt  

https://www.bauhaus.dk/bosch-gummib...00-ae.html

Tak for svarene. 


Tror jeg vil holde øje med et tilbud på den grønne fra Bosch

melder mig også til klubben af tilfredse 'grønne bosch' PEX300AE. jeg syntes den er dejlig rolig og hopper ikke rundt.

nu afhænger det naturligvis hvad du skal bruge den til, men jeg har faktisk haft større glæde af min lille grønne batteri 'mus'. her syntes jeg den var nemmere at bruge når da jeg sleb udspartlinger i mit loft (opsatte gips plader over det hele) og diverse andre slibe opgaver - den suger effektivt støv til sit lille kammer og holder overraskende god batteritid.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis