Isolere krybekælder oppefra med vindpap eller?

Jeg er ved at renovere gulvet i mit sommerhus, og vil i den forbindelse erstatte isoleringen, da den var slemt medtaget af en mår/mink. Isoleringen er placeret på en bund af vindpap, som er svøbt mellem strøerne. (Se billede). 

Er det sådan, man ville gøre i dag? Nogle bruger hønsenet til at holde isoleringen på plads, men jeg ved ikke rigtig, om der er plads til at slå det på plads, da kælderen er meget lav. Er der andre måder eller tilgange? Jeg værdsætter alle ideer og forslag.

Nederst billedet viser hvordan en såkaldt tømrer gjorde arbejdet; med skruer i siden på strøerne, som isoleringen så hænger i. Nu er isoleringen så godt som kolapset og ligger på betonlaget, dybt suk!



3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Brug en hård selvbærende isoleringsbatts ned mod krybekælderen, da den virker som vindspærre samtidig.

Du kan enten montere T-lægter under gulvbjælkerne eller et brædt direkte under gulvbjælkerne til at bære isoleringen.

En T-lægte er en man selv laver (= en lægte i samme højde som den tykkelse selvbærende hård isolering man har valgt, og derunder monterer man et brædt (langs med) der danner en "hylde som isoleringen kan hvile på).

Kan evt monteres med skråskruer oppefra!

Man kan så skubbe sin hårde batts ind under gulvbjælkerne så der er et minimum af kuldebro.

Efterfølgende isoleres der op til overkant af gulvbjælker.

Husk den hårde side nedad på batsen og en tæt damp/fugtspærre under gulvbrædderne (ført tæt op ad væggene)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis