Pink Floyd

Jeg ved ikke,omdet hører hjemme her,men jeg prøver.Det drejer sig om et instrumentalt nummer med ovennævnte,det er nok et af de noget ældre numre,det minder lidt om "Time"Jeg tror,at det er fra 80,erne.


bh
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det må være en sag for @Pink Henrik..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja vi må have Pink Henrik på banen........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Jamen, så må jeg hellere komme på banen   
Nu er Pink Floyds bagkatalog rimeligt stort og de er mestre i at lave instrumentale numre, eller numre med laaange indledninger ( Shine on you crazy diamond) og mellemstykker, og ganske lidt tekst.
Så nu skyder jeg lidt fra hoften:
1. Interstellar overdrive, fra deres første album 1967(nok ikke den, da den er meget "syret" set med nutidens øjne)
2.Echoes fra deres album Meddle fra 1971... et nummer de har spillet i et utal af udgaver, hvor det længste er over 35 minutter langt. På den oprindelige LP plade fyldte nummeret hele B siden.
3.Sorrow fra albummet Momentary lapse of reason fra 1987... meget kareteristisk guitar indledning af David Gilmour.

Ellers har de i 2014 udgivet er album (Endles River) med udelukkende instrumentale numre (på nær et) der alle er outtakes fra deres album fra 1994 Devision Bell. Dette album er udgivet efter keabord spilleren Richard Wright's død, og betegnes af os fans som en hyldest til hans store indflydelse på deres musik.

Det er i øvrigt tit at når Pink FLoyd bliver spillet i radioen bliver deres numre tit kortet ned, fordi de ikke passer ind i det typiske radio koncept... Derfor hører man feks Comfortably Numb, hvor man så klipper guitarsoloen ud til sidst i sangen, selvom det i min verden er netop det der bærer nummeret    
 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce

off.topic. Og hvem husker ikke også Led Zeppelin - i daglig tale Let Tæppelim.   

Tak @Pink for links.. der var noget af det fede lyd, som jeg har savnet..(havde blot tænkt, at der manglede noget af numrene - men, at det bare var mig, der var blevet gammel :-( )
- klart, jeg skal have det mixet til bilen, i stedet for radiopop.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Frank Chr. skrev den 13-05-2017 11:17:41

off.topic. Og hvem husker ikke også Led Zeppelin - i daglig tale Let Tæppelim.   

 Et andet af mine helt store bands, hvor jeg også har deres samlede værker   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Natur skrev den 13-05-2017 11:26:53

Tak @Pink for links.. der var noget af det fede lyd, som jeg har savnet..(havde blot tænkt, at der manglede noget af numrene - men, at det bare var mig, der var blevet gammel :-( )
- klart, jeg skal have det mixet til bilen, i stedet for radiopop.

 Man kan jo købe sig fattig i deres store bagkatalog... en hurtig gennemgang af min samling viser 62 cd udgivelser inklusive bootlegs... og jeg har ligeså mange lp'er, hvoraf flere er ganske specielle  
Disse billeder viser mit "herreværelse" 




Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Skønt herreværelse,men pejsen mangler ! Jeg vil nu prøve at gennemgå nogle af de numre du har anbefalet.Har set et par klip på Youtube med deres koncerter,yderst proffesionelt og betagende.Led Zeppelin er heller ikke at foragte,kan huske da P 3 begyndte at sende i stereo,der var "Whole lotta love" et af de første numre der drønede ud i æteren.Jeg skal nok huske,at give dig besked,når jeg har fundet nummeret.


bh
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis