Nyt betongulv i gang

Vi skal have lagt nyt gulv i vores gang i forbindelse med at der skal opsættes en ny trappe samtidig.

Huset er fra 1900 tallet som vi lige har overtaget., gulvet i den eksisterende gang er lagt anno 1960, dog uden dette er afsluttet med fliser, den tidligere ejer har anvendt mursten hvor der er fejet sand i mellem.

Gangen måler 1,9 x 2,8meter såknapt 5,5kvm

Når jeg har pillet alle de gamle sten op er der et niveau forskel på 16cm fra undersiden af dørkarmen. Til det gamle gulv.


Hvilket ville være mest egnet til dette at støbe med , skal jeg ud i støbe mix og blandet selv, eller kan man købe nogen produkter i sække som bare skal tilsættes vand.

Ligeledes skal der nedlægges riotnet samtidig


Det hele skal afsluttes med fliser til sidst

Har selv blander stående.


Hilsen


Sørensen

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det du skal tænke på er hvordan du får fat i materialer, hvis du skal have alt leveret med vognmand, evt. i big bags, kan det hurtigt blive lige så dyrt at bare købe det færdigblandet i sække. Og så skal du også overveje om det så ikke er næsten lige så billigt at bestille færdigblandet våd beton, lige til at lægge ud. Jeg ville lave et regneark og bruge en aften på at finde nogle priser, jeg tror du vil blive overrasket.


Noget helt andet: Når du nu har brækket gulvet op, skal du så ikke have noget isolering ned, det går jeg ikke ud fra der er i et gulv fra 1960?

Hvordan kan du isolere med 200mm, har du ikke kun 160mm at gøre med? Hvis du har 160mm EFTER du har isoleret med 200mm, så ville jeg smide 50mm isolering mere i, og så støbe resten. Hvis min hovedregning ellers fungerer efter en lang dag på job, så bliver det lige omkring 0,5 m3 beton du skal bruge, så det er bare at blande selv.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis