Dåse på væg passer ikke med emhætte placering

Skal have sat emhætte op i det nye køkken, MEN indmuringsdåsen sidder ikke rigtigt ift emhætte placering. 

Billedet er lagt ned.

Dåsen sidder i venstre side af papiret(hvor emhætten kommer på), det sorte hul på billedet. Den skulle have været i det stiplede område på papiret(hvis man kan se det, cirka på midten). Hvad gør jeg?

Lave eksisterende dåse til et lampeudtag og trække ledningen skjult bag emhætten? Er det lovligt?

Lave en ny dåse og fræse kabel ind til eksisterende dåse samt blænde eksisterende dåse? ...hvordan blænder jeg så eksisterende så den ikke stikker ud fra væggen?

Eller giver op, det der em forsvinder vel af sig selv 😚


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Selv med lampeudtag kommer det jo ikke til at være helt plant med muren så emhætte kan sidde ordentlig. Jeg ville hugge lidt i pudsen, fra dåsen og hen til "det stiplede" så der er plads til emhættens tilledning. Samle den med ledningerne i dåsen, med samlemuffer.  Skal det være helt efter bogen skal det være udtag (faste klemmer) men det bliver noget klyt i dette tilfælde.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svar, hvordan vil du blænde dåsen så den er plan med væggen? Jeg har tænkt at lade den røde tut fra dåsen sidde og spartle/male den, meeen det lyder som noget juks i mine øre

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Kommer emhætten længere ud end papiret, eller er kant papir=kant emhætte?

Hvis det sidste er tilfældet, så flyt dåsen. Hak den fri, og flyt den de par cm der skal til for at den komme ind bag emhætten. Mur til, spartel og maling og montér som ev skriver.

Du må ikke spartle og male oven på en samling, den skal være tilgængelig. Den skal ind bag emhætte og så kan du for den sags skyld godt beskytte samlingen med det røde dæksel


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også