Gulvvarme med lav højde

Er ved at kikke nyt hus, og har fundet et 2 planshus fra 1967 (stue og kælder) med gasfyr og radiator. Jeg tænker straks gulvvarme og varmepumpe. Der er etage adskillelse med et betondæk og kældergulvet består af 25 cm legakugler og beton. Har set at Uponor og Roth har nogle smarte men også dyre produkter der hjælper med at holde højden nede, Jackon har også et tilsvarende produkt, dog lidt højere men væsentligt billigere, er det vejen frem eller hvordan ville I gribe det an?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er loftet i kælderen isoleret eller er der plads til at isolere? Ellers vil varmen fra gulvet i stuen vil jo varme kælderen op og det kan blive både dyrt og svært at styre.

Oh ja, det havde jeg slet ikke tænkt på, nej loftet i kælderen er ikke isoleret men de produkter jeg har kikket på fra Uponor, Roth og Jackopor https://m.youtube.com/watch?v=DnzqjvLaiyM giver jo en isolering mod gulv og leder varmen via varmefordelingspladerne opad, løser det ikke problemet, eller vil det stadigvæk lede varme i betondækket?

Hej, jeg er igang med renovering derhjemme, og skal lave lidt af det samme. Min plan er 20mm Jackon polystyrenplader (S250eren, der kan holde til mere end de "almindelige" plader), som jeg fræser spor i og nedlægger varmefordelingsplader og 16mm pex rør i. Ovenpå en træplade på cirka 10mm til at styrke/afstive, og der ovenpå laminatgulv.

Problemet med Roth lav indbygningshøjde systemet for os var, at kredsene ville blive meget mindre, da rørene er 10,5mm og derfor har mere modstand i rørende end 16/20mm pex rør...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis