lappe regnvandstønde

jeg har for nogle år siden købt 2 regnvandstønder.

disse blev placeret på et hjemmelavet stativ, som jeg efterfølgende fandt ud af var lidt for smalt.

tønderne er nemlig lavet så de kræver understøtning bestemte steder ude i hjørnerne da belastningen i bunden at sådan en fætter er rimmelig høj når den er fyld af vand.


Derfor er der desværre sket det at der er kommet nogle ganske små revner i hver hjørne - lige akurat nok til at den altid står og drypper - det syntes jeg er rimmelig trels.  Dajeg har høns har et par rotter oven i købet fundet ud af at der er permanent vandforsyning...øv.


tønderne fejler ikke andet , og jeg syntes det vil være synd (og dyrt) at kassere dem bare pga en mindre revn (2-3 cm). 

Derfor vil jeg høre om der er nogen som har gode bud på hvad jeg PERMANENT kan lappe disse revner med - de er så små så man ikke kan "komme ind i revnen" med noget, kun placere noget inde i tønden uden på revnen.

jeg har selv tænkt på silikone, eller 2 komponent lim, men er lidt i tvivl om hvad som jeg være bedst. måske noget andet ?



p.s. jeg er klar over jeg bliver nød til at lave en bredere platform for at undgå problemet igen 😉


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

2 komponent lim, binder somregel dårligt på plast/pvc, silikone vil nok holde en tid men slippe igen.

Jeg tror noget pvc lim vil være bedre, få det hele tørret grundigt op og gerne varmet lidt, vend tønden så revnen vender opad og smør limen hen over revnen, arbejd lidt med tønden og prøv og du kan få limen ned i revnen.

En anden og nok den bedste metode er at smelte revnen sammen, en loddekolbe kan fint bruges, det burde du kunne uden at tilføre ekstra materiale, skulle du alligevel mangle "svejsetråd" så klip en lille strimmel af kanten eller lignende sted.

Som på denne Youtube video,      klik     (starter ca 7 minutter inde)


Vi prøver igen, i morgen --

har fået placeret et par havefliser under tønderne, og smurt tec7 på....så må vi se når det regner om de holder tæt.

Vil holde med @Farvehandleren her..  Tec7 - det er sgi det bedste "mulitaltmuligt" jeg nogensinde har prøvet..  Har bl.a. limet loftlampeafstivning op i en kælder, med det - og det sidder bare fast.. og ser ud til at holde.. (på første halve år, i hvert fald..)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis