Akku rundsav - dur det til noget?

Hej alle på LDS.

Jeg er i gang med, at gøre vores nyovertaget kolonihave klar til, at vi kan bo der hen over sommeren. Der er meget, der skal laves, men jeg kan heldigvis få hjælp af professionelle. Jeg vil nu også godt selv lave det meste, og skal derfor bruge en rundsav til at save i ex OSB plader, terrassebrædder og lign.

Jeg har en Bosch bore/skruemaskine med power-4-all 2 stk batteri på 18 V med 2,5 amp. Og kunne godt tænke mig en rundsav, der passer til disse batterier.

Mit spørgsmål er, om en akku rundsav er noget, som vil passe til mit behov, hvor jeg ikke skal bruge den så meget. Der er strøm i haven, men kan nu godt lide, at jeg ikke er afhængig af fast-elnet.

Hvad siger i? 

Mvh. Hansen


Kolo-bygger
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

bare du ikke skal skære 200 plader så er den ok du har jo også 2 batterier at gøre med så bare du husker altid at have den ene til ladning mens du bruger den anden så kan den godt gå til små hobby projekter. men en 230 v er nu bedst, mere kraft og skal ikke tænke på em der er batteri strøm  nok 

Jeg har begge dele dewalt batteri rundsav og en gl. bosch 230V Den sidste ligger mest på hylden, da det er lettere at have batteri maskinen med o.s.v. Da jeg lagde nyt tag på var det nemt at save lægter til på stedet. 

Jeg har så senere fået dyksav til 230 V Det er jo noget helt andet til bl.a. plader. Men til det behov du beskriver ville jeg gå efter batteri. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak til Jer begge. Jeg vil gå på jagt efter en rundsav, der passer til mine batt. og til en rimelig pris.

Hvis jeg skal skære i osb plader, skal jeg så vælge en klinge, der så mange tænder som muligt for at få det pæneste snit?

Mvh Hansen


Kolo-bygger

Du kan jo prøve med den klinge der er med. Det er ikke kun antal tænder det gælder om. Når man saver kommer det også an på at det er fra den rigtige side, så det dårlige skjules, men og på hvo hurtig man kører frem.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Akku rundsave har  en ekstra smal klinge, for at spare på kræfterne/batteriet. Men som nævnt den der følger med saven, er helt sikkert ganske udmærket.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
hansenløsning skrev den 27-04-2017 15:09:04

Tak til Jer begge. Jeg vil gå på jagt efter en rundsav, der passer til mine batt. og til en rimelig pris.

Hvis jeg skal skære i osb plader, skal jeg så vælge en klinge, der så mange tænder som muligt for at få det pæneste snit?

Mvh Hansen

 Det mest vigtige er at indstille dybden på klingen.
Hvis du feks skærer en 15 mm plade, så sæt din klinge til at stikke 16-17mm. Fordi du dermed har flest mulige tænder i træet samtidigt, og det giver et renere snit   
   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

husk den pæne side der skal være udad er ikke den du skal føre saven på når du saver

oversat det der skal vende udad skal ligge nedad når pladen ligger vandret når du saver så flosser du ikke den side

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis