Energimærkning vandvarmer (beholder) og gennemstrømning

Hej derude,

Jeg har læste en del af indlæggene her i gruppen omkring strømforbrug (energiforbrug) på vandvarmere (beholdere og gennemstrømning). 

Vil jeg ikke "bare" kunne se på energimærkningen for at vurdere hvad der er mest økonomisk og rentabel i min situation - jeg skal have opsat en af typerne i min garage. Jeg vurderer derudover om modellerne kan levere den mængde (varmt) vand pr min som jeg gerne vil indenfor det energiforbrug jeg kan modellerne har.

Hilsen Torben

PS: jeg har tidligere haft en tråd omkring mit projekt omkring vandvarmer - jeg opretter denne nye tråd, da jeg syntes emnet er af mere generel karakter nu ;-)




1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Energiforbruget til at varme 1 liter vand op fra de ca. 8 C°, det har i jorden, og til en temperatur du vil have, er ens for de to typer vandvarmere. Forskellen ligger i, at den akkumulerende beholder har en lavere tilslutningseffekt, fordi den har længere tid til at varme vandet op. Gennemstrømningsvandvarmeren skal bruge meget effekt her og nu, fordi vandet skal varmes medens det bruges. Til gengæld har gennemstrømningsvandvarmeren ingen tomgangsforbrug.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis