Hårtørre

Jeg er blevet pålagt den knugende opgave at reparere en hårtørre hvor ledningen er tæt på at knække. Den er samlet med to skruer hvoraf den ene har en "trefløjet" stjernekærv og den anden en trekantet kærv (et trekantet hul). Jeg kan godt se ideen med den slags skruer, men hvor får man den slags bits / skruetrækkere? Alternativet er et stykke krympeflex, men hellere lave det rigtigt.


Vh.

Peter

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De skruer er brugt for, at du ikke skal kunne reparere selv uden at købe dig fattig i værktøj. Værktøjet kan dog købes som et sæt hos Biltema. Om det så kan betale sig er en anden sag. Hvis du vil ofre et par billige skruetrækkere, kan du file dem til, så du kan få skruerne ud. Derefter sætter du et par "ordentlige" skruer i.

Krympeflex må være din spøg, for en del af kobberet er sikkert knækket. Og så skal du på den igen, uden at have changen for at kunne nøjes med krympeflex


fase

Jeg er helt klar over at det er at sikkerheds hensyn at man bruger den slags skruer. Det er kun den yderste isolering der er revnet i den ene side så man kan se den blå og den brune ledning. Ingen blank kobber. Der burde ha' siddet en "aflastningssnabel" på ledningen. Muligvis er den trekantede kærv opstået ved samlingen ved at skruemaskinen har fræset rundt i skruen. Kærven ser lidt ulden ud. Jeg synes at det vil være sært at man på en hårtørrer vælger at bruge to forskellige specielle skruer. Jeg kaster mig over at file nogle skruetrækkere til.


Vh.

Peter

Det er ikke ualmindeligt at forsyne med to forskellige skruer. Hårtørreren er sikkert forsynet med  et mærke CE, som kan betyde, at den er lavet i EU eller har betydningen China Eksport. Om du vil have bøvlet med at reparere eller du vil følge den amerikanske kultur og smide den ud og købe en ny, bestemmer du. det kan kun betale sig at reparere, fordi din timeløn er nul kr.


fase

Hvis skruehovederne sidder frit, kunne du måske save en kærv med en nedstryger. Så ødelægger du ikke dit værktøj.


Søren O

Desværre sider begge skruer i hvert sit dybe hul.


Vh.

Peter

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis