PGO G-Max optræksproblemer

Hej LDS!

Jeg har en PGO GMax som førhen har været ulovlig, men jeg har forsøgt at lave lovlig.

Jeg har sat en "lovlig" THansen udstødning på (førhen Pollini Race udstødning)
Jeg har sat original luftfilter på (førhen et eller andet powerfilter)
Jeg har sat 6,5 grams ruller i.
Jeg har sat original karburator i, med original dyse osv.

Scooteren har kørt ca. 16000 kilometer og er fra 2008.

Inden jeg har sat lovlige dele på min scooter kunne den kører +90 km/t.
Efter jeg har gjort den lovlig, kan scooteren knap kører 40 km/t (forventet), men den kan ikke trække op ad bakker stejlerer end 10-15 grader og har ekstremt dårligt optræk mellem 0-15 km/t, derefter begynder den at tage fat og har en "okay" acceleration.

Er der noget jeg mangler at ændre på den eller har jeg gjort noget forkert?

Jeg er en nybegynder med scootertuning osv.

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis motoren ikke vil gå ordentlig op i omdrejninger når du sætter af, vil jeg formode der er sat en kraftigere fjeder i den bagerste remskive. Det gør at "elastik gearingen" ikke kan gearer ordentligt ned, da fjederens stramhed skal passe sammen med rullernes vægt for det virker ordentligt. 

Der er formodentlig også fjernet en begrænserskive i den forreste remskive eller isat en uoriginal remskive, der gør at gearingen bliver for høj med den lovlige motorkraft.

For det ikke skal være løwn, plejer man vist også og skifte to tandhjul i bagtøjet så gearingen bliver højere.

Det kan formodentligt syntes og være skruen uden ende, og lave et sådanne køretøj lovligt hvis folk rigtigt har forstået og pille.   



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Så vidt som jeg ved, så er der kun lavet om i karburator, udstødning og vario (det var i hvert fald det, som sælgeren sagde).