Fælles antenne med naboen

Naboen som vi er sammenbygget med har været inde og spørge om vi kunne dele vores TV-antenne. Ved at i "gamle dage" var dette ikke lovligt.

Er der nogen der kan fortælle mig om det stadig gælder?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tki skrev den 23-04-2017 10:30

Naboen som vi er sammenbygget med har været inde og spørge om vi kunne dele vores TV-antenne. Ved at i "gamle dage" var dette ikke lovligt.

Er der nogen der kan fortælle mig om det stadig gælder?

 Hvis det er signalet direkte fra antennen, skulle der ikke være noget juridisk der forhindre jer i det. Juridisk kommer problemerne først, hvis i begynder at dele signalerne efter en betalingsboks.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ved fællesantenne må det ikke deles, det står klart og tydeligt i deres betingelser.

Er det parabol må i hellere ikke dele, da det er personligt det kort man får for at kunne se signaler som er dekodet.

Er det almindelig antenne, så må i dele alt dog undtaget betalingskanaler, som igen er personlige og tildelt til hver hustand.


Apollo14dk - Elektriker af guds nåde. Dog hjemmegående pt. pga. arbejdsskade

For både parabol og antenne må man da uden begrænsning dele signalerne, hvis det er muligt. 

For parabol fås disse umiddelbart med to (eller flere) udgange, der hver især leverer fuldt signal. For antenner til modtagelse af jordbaseret signal, kan der opstå et behov for en antenneforstærker for at få et godt signal til jer begge, især hvis der etableres flere flere tilslutningspunkter i hver af boligerne.

Tænker naboens forespørgsel gælder noget fællesantenne (betaling) og det er ikke lovligt -  men er i i tvivl kan i jo ringe til udbyder 😉

Mange tak for alle svar, det der er tale om er en alm. antenne med FM, UHF og VHF. Så jeg tolker det som at det må vi godt.  

Annonce
tki skrev den 24-04-2017 08:35

Mange tak for alle svar, det der er tale om er en alm. antenne med FM, UHF og VHF. Så jeg tolker det som at det må vi godt.  

 Ja i må dele helt frem til Boxer boksen. 

Men det kræver en fordeler og at der nok skal skrues ekstra op for signalet. 


Apollo14dk - Elektriker af guds nåde. Dog hjemmegående pt. pga. arbejdsskade

Det letteste var nok at få signalet over nettet og så deles om wi-fi'en


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis