Laserafstandsmåler - ulempe!?

Hej,

Jeg har anskaffet mig en laserafstandsmåler da jeg skal have mål en del op i mit hus til noget renovering, nyt køkke etc.

Det er jo nemt nok at anvende måleren (Bosch GLM40) når der kan reflekteres på laserstrålen, men måleren kan jeg dog ikke rigtig finde ud af når det gælder om at male en bordplade eller andet, hvor jeg ikke kan få laserstrålen reflekteret. Det er en mangel for mig. Så nu tror jeg ikke at jeg vil beholde den. Hvad gør I når I skal måle flader hvor der ikke kan reflekteres? Har I et godt tip?

Hilsen Torben

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

flader er som regel ikke så store, her bruger jeg et målebånd.

laseren bruger jeg ved rum, væge og udendørs opmåling

NielsChr skrev den 21-04-2017 22:36

flader er som regel ikke så store, her bruger jeg et målebånd.

laseren bruger jeg ved rum, væge og udendørs opmåling

 Ok - så fik jeg sat lidt ord på. Jeg må anskaffe mig et godt målebånd (også) og så finde ud af hvor meget jeg vil kunne til at bruge afstandsmåleren. Jeg gav ca 630 kr. for afstandsmåleren - det syntes jeg er rimelig ok.

Hvordan måler du eks. længden op på en gavl - hvor der ikke er mulighed for refleksion? målebånd?

Hilsen Torben

Det kan man ikke uden at have en til at holde et stykke pap f.eks.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

jeg "plejer" blot at pege strålen ned mod jorden i den anden ende eller noget andet som står llige ved muren, der kommer en lille afvigelse på et par cm, men som regel er det ikke et cm nøjagtigt mål jeg er ude efter når jeg måler 'hus længder'. 

alternativt må man ty til hjælpemidler som ev elmand skriver - enkelte gange har jeg bedt konen komme og stå ved muren for at måle mere præcist, så kan jeg altid 'skyde' efter hende.

må ærligt indrømme at jeg er blevet vældig glad for min afstandsmåler, og bruger den flittig når jeg bygger på sommer hus, men ofte er det nu også et alm. 5 meter målebånd som er i lommen som bliver brugt - dem kan man ikke undvære.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også