Hvad gør man med gulvafløb, der er monteret med forhøjer ringe??

Hej med jer.

Jeg har et afløb i min brusekabine, hvor der er anvendt en forhøjer ring. Egentligt er jeg ikke bange for den er utæt, den har været der en længere årrække og det er der ikke nogen problenmer med....

Men i forbindelse med et evt salg vil det give en "K et eller andet" i en tilstandsrapport.... For mig personligt vll det ikke være det store problem, men for andre tænker jeg det ville være smartest at undgå....

Men hvordan gør man?

Kan man få en bund med højere sider så man ikke skal hakke gulvet op andent end lige lokalt omkring afløbet....

Mit afløb er et af den alminde lige type med 32 mm side afløb. Alt er nedstøbt i beton dæk.

Gode råd og henvisninger modtages gerne...

 


MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der må gerne anvendes en forhøjer ring sålænge den er en del af det samme system som selve afløbsskålen, og der er brugt godkendt tætningsmiddel

Elektronikteknikeren
Hvis du vil betale 100,- for at få fuldstændig styr på detaljerne omkring afløb i vådrum, er svaret at finde her:
https://byg-erfa.dk/vaadrum-gulvafloeb

Elektronikteknikeren
hvis forhøjer ringen går helt ned til og ind i afløbs skålen, så er det ok. Men er der et stykke synligt beton imellem rist og afløbsskål, så giver det en K3.
Det er fordi beton ikke er fuldstændig tæt. Så der kan sive vand ind i isoleringen og derved få gulvvarmerør til at tæres.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis