Drivhus skråner inspiration ønskes

Hej, vi er ved at bygge vores nye drivhus. Grunden skråner med et fald på ca. 10 cm. Havemanden har lagt fliserne til os. Drivhuset er i vater, men fundamentet gaber jo så i den ene side - altså ca. 10 cm. Måske skal der en bjælke under? Men den vil vel rådne, når vandet løber nedad. Under døren er der et slip, som jeg gerne vil have styr på...  Ideer til hvad vi kan gøre modtages meget gerne. Se foto. God påske

 

mvh
Karin

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej karin7
Jeg har set et sted hvor man havde lignende mellemrum grundet fald på en terrasse. Der havde de brugt sorte komposit brædder eller komposit stolper som de havde monteret mellem sokkel og fliserne. Om de havde sat komposit brædderne i en "rende" eller om de havde skruet dem fast i soklen lagde jeg desværre ikke mærke til dengang.
Pænt drivhus - god fornøjelse

Løsningen med komposit træ, er jo nok den bedste i den givende situation. havde det været planlagt med drivhuset fra starten havde man vel lagt fliserne derefter. det ville jo være den absolut pæneste løsning.

Jeg har lagt regler, under mit drivhus da det gabte, 6-7 cm, det er nu 10 år siden, de e ikke rådnet endnu og de står endda i og på jord. Pænt drivhus forresten, det blir i glade for.


 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.

Tryk imprægneret bræt på indersiden. Det vil holde i mange år. Giv den noget maling med tilsvarende farve.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også