Planering af græsplæne

Hej LDS

 

Jeg skal have planeret min græsplæne, da den er ekstremt ujævn. Min plan er at køre jord på hvor det er nødvendigt, tromle den, og derefter så græs på de berørte områder. Til det har jeg et par spørgsmål.

1: Hvilken jord bør jeg bruge? Nogen siger at kompostjord fra haveaffaldspladsen er det eneste rigtige, og andre siger at det vil give en masse vildskud af diverse ting. Da det kan hentes gratis, ville løsningen være optimal rent økonomisk, men jeg gider ikke have en masse vildskud ind i haven.

2: Er det nødvendigt at så græs igen, eller kan det eksisterende vokse op igennem?

3; Hvornår er det rigtige tidspunkt at gøre det på?

 

Mvh. NikolajBo

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har brugt det jord fra genbrugspladsen, ingen problemer med ukrudt.
Jeg ville så ny græs, og du kan fint lave det nu.

Vi prøver igen, i morgen --
Selv om der kommer lidt vildskud, så er det jo ikke anderledes end ved ny anlæg af plæne. Det der kommer først er jo ukrudt, og det forsvinder ved græsslåning og konkurrence fra græsset.
Græs kan sagtens gro igennem 2-3 cm jord, og er det mindre huller så breder det sig ind over af sig selv. Men græsfrø koster jo ikke det store så der hvor det er værst kan man da så noget i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for det. Jeg giver det er forsøg med den gratis kompostjord, og håber det virker efter hensigten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis