Valg til værksteds bordplade

Hej alle lds folk..
jeg står og vil igang med at lave et fint lille værksteds/arbejds bord i mit skur men da jeg bor i et lejet rækkehus er det ikke noget jeg vil til at bruge en formue på😅 Mit spørgsmål går som sagt på hvad plade jeg kan vælge som bordplade, den skal være 200x50 cm og bliver skruet fast i nogle lægter i siderne og ryggen mod væggen😊

Har tænkt Mdf da det er billigt men nogle er for og andre imod, hvad tænker i?
Mvh Henrik

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
køb en alm. bordplade i jem og fix til 2-300kr. og sav den til. så har du også tykkelsen hvis du skal montere en skruestik, og nok til den ikke bøjer så nemt.
Kunne også være en mulighed, men de passer bare ikke så godt ind i farven til det andet træ skuret er bygget af 😄

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
he he luk døren så ser man det ikke :-)

du kan jo også få den med bøgetræ look a like

http://www.jemogfix.dk/bordplader-laminat-__1648/laminatbordplade-i-boeg-28-mm-61-x-300-cm_9012392

eller se om du kan finde en pæn en i nabolaget på dba.dk

men du skal op i en vis tykkelse hvis det skal være brugbart.
Kan du selvfølgelig have rat i😂

Har været lidt på udkig men kan ikke lige finde noget.. men den i jem&fix er da en mulighed

Bliver det Mdf bliver det også en 22mm👍

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Fordelen ved laminat pladen er den ikke suger så meget hvis du spiler lidt olie eller andet. Men mdf'en kan jo også behandles så den kan tåle lidt mere "snavs" 😁
Laminat er da noget skidt, den skal jo kunne tåle at blive brugt... find hellere en i massivt træ, evt på dba hvis en ny er for dyr.
Har haft laminat bordplade i min garage de sidste par år, og den er ikke blevet skånet den holder helt fint. Men selvfølgelig er en massiv plade mere holdbar.

Alt efter hvad du skal bruge bordpladen til, ville jeg vælge en plade med en mere hård overflade, da mdf plader er forholdsvis bløde (du kan slå en bule i dem med lethed) og de suger væske som en sukkerknald
Jeg bruger OSB plader som har fået skibslak. Det gør dem nemme at tørre af og gør dem rimeligt robuste.
 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Osb plader ser også ud til at kunne være en god mulighed, kan det holde uden lakken og hvad tykkelse har du brugt

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også