ang. skjult rørinstallation

Hej.

Da jeg er igang med at renovere badeværelse i vores andelslejlighed er jeg stødt på et problem ang. skjulte samlinger.

Kan dette laves lovligt på nogen fornuftig og pæn måde eller skal vandrørene føres på ydersiden af den kommende "bænk"? 

Mvh.


Nicki
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter hvad jeg har læst ifb. med vores egen ombygning vedr. samlinger i gulv og lign. så skal de være tilgængelige. Enten synlige eller også via inspektionsluge/låge.
Du kan få din VVSer til at hårdlodde eller sølvlodde rørene, så kan de mures ind i væggen.

fase
Den går ikke s. Fabrin, det er stadig skjult samling.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Hej

Hvad er der specifikt tale om? Vand eller varmerør? Og i hvilke materiale udføres installationen?
Som s Fabrin nævner er kobberrør med loddet samlinger godkendt til skjult installation.

Koala
Annonce
Hvis det er vand, så er loddet kobberrør ikke godkendt til skjult samling, kun hvis det var lovligt på udførlsestidspunktet. Hvis det er udført ulovligt skal der søges dispensation.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Hvis det er vand, så er loddet kobberrør ikke godkendt til skjult samling, kun hvis det var lovligt på udførlsestidspunktet. Hvis det er udført ulovligt skal der søges dispensation.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis